A jövő év májusától Nagy-Britanniában nem lehet a dohánytermékek csomagolásán feltüntetni a termék márkájára jellemző logókat – erről döntött a londoni törvényhozás. A rendelkezéstől a dohánytermékek forgalmának visszaszorulását remélik a szigetországban. Hasonló rendelkezést fogadott el a múlt héten az ír parlament, az uniós országok közül elsőként, és a francia kormánynak is vannak ilyen tervei. A világon először 2012-ben Ausztráliában bevezetett korlátozás nyomán a dobozokon a dohányzás veszélyeire figyelmeztető képeken és feliratokon kívül egységes, semleges tipográfiával tüntethető fel a márka neve. Hogy még kevésbé legyen feltűnő a csomagolás, a márkanevet a briteknél olajszínű alapon kell feltüntetnie a gyártóknak.
A britek és az írek döntését várhatóan több uniós tagország is követi majd, az EU dohánytermékekre vonatkozó rendelkezéscsomagjának tavaly hatályba lépett módosítása legalábbis szigorúan szabályozza a forgalmazás feltételeit. Tilos a termékeket az interneten árulni, ízesített dohánytermékeket piacra dobni, illetve 20 darabosnál kisebb csomagolásban forgalomba hozni a cigarettákat – utóbbi két lépéstől azt remélik, elveszik a fiatalok kedvét a rászokástól. Ezenkívül a figyelmeztetéseknek legalább a csomagolás 65 százalékát be kell tölteniük, a forgalmazó semmilyen pozitív hatást nem tulajdoníthat a terméknek (például a „szabad” életre utalást). A logók eltüntetéséről ugyanakkor nem rendelkezik az irányelv, azt a tagországok belátására bízza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.