BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nielsen: 5 százalékkal nőttek az élelmiszer-eladások

A magyarországi boltok tavaly február és idén január között közel 1480 milliárd forint forgalmat bonyolítottak le, 5 százalékkal többet, mint az előző azonos időszakban, míg mennyiségben 4 százalékkal több élelmiszert adtak el - derül ki a Nielsen fogyasztói információkat szolgáltató cég csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleményéből.

Az előző azonos időszakban az értéket tekintve még stagnált, mennyiségben pedig 2 százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti eladása, az egy évvel azelőtti hasonló időszakhoz viszonyítva. Az adatok a Nielsen által mért kilencven csomagolt élelmiszer kategóriára vonatkoznak.

Értéket tekintve átlag feletti mértékben bővült a legnagyobb forgalmú tíz kategória piaca közül a sajt (9 százalék), a szénsavas üdítőital és ásványvíz (6-6), a gyümölcslé (12) és a tejföl (9 százalék) eladása. Emellett figyelemre méltó, kétszámjegyű növekedést ért el például a vodka (11 százalék), energia- és sportital (16), vaj (10), valamint snack (14 százalék) - írja a Nielsen.

Mennyiség szempontjából átlag felett emelkedett több termék bolti eladása: a sajté (5 százalék), a szénsavas üdítőitalé (6), a gyümölcsléé (7). Kétszámjegyű növekedést regisztráltak például az energia- és sportital (13 százalék), a snack (11) és a chips (14) esetében.

A legnagyobb üzletek értékben mért piaci részesedése 2 százalékponttal, 27 százalékra csökkent egyik tizenkét hónapos időszakról a másikra. Ezzel szemben 2 százalékponttal lett magasabb - 38 százalék - a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése - közölték.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.