Azon dolgozunk, hogy a jövőben Magyarországon is gyártsanak automata autókat. A Bosch ugyanis a hozzá való elektronikai egységek 70 százalékát itt fejleszti vagy itt is gyártja – jelentette ki Javier González Pareja, a kilenc magyarországi Bosch leányvállalatot magába foglaló cégcsoport vezetője a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) napokban tartott járműipari konferenciáján.
A német konszern több mint 10 ezer magyarországi alkalmazottja közül a budapesti valamint a két miskolci fejlesztési központ együttesen 1300 mérnöknek ad munkát, így Magyarország egyértelműen a cégcsoport egyik stratégiai bázisa.
A világcég portfoliójában a legerősebb és egyben a legnagyobb hagyományú terület a gépjárműtechnika, amely önmagában a vállalatcsoport bevételeinek kétharmadát adja. Ehhez Magyarország olyan módon járul hozzá, hogy a Bosch világszerte működő autóelektronikai gyárai közül Hatvanban van a legnagyobb, a Budapesti Fejlesztési Központ pedig a cégcsoport legnagyobb Németországon kívüli fejlesztő bázisa Európában.
A Bosch konszernnek ugyanakkor Miskolcon van egy önindító- és generátorfejlesztő, valamint egy kéziszerszám fejlesztési központja is. Nem véletlenül, hiszen Miskolcon működik Európa legnagyobb Bosch-kéziszerszámgyára.
A Robert Bosch Power Tool Kft. az elmúlt három évben az összesen 3,9 milliárd forintos beruházási keretből több mint 1,6 milliárd forintot fordított új generációs kerti szerszámgépek és barkácsgépek kifejlesztésére. A közel félmilliárd forintos támogatás nagy része az Európai Uniótól, több mint 70 millió forint pedig a magyar államtól érkezett. A kéziszerszámgyár fejlődésének köszönhető, hogy egy most induló, március elején bejelentett innovációs program keretében egy 2,2 milliárd forint összegű fejlesztés is megvalósulhat, amelynek 150 millió forintos állami támogatását az EU 850 millióval egészíti ki.
Az évente 9 millió szerszámot előállító gyár 125 fős fejlesztési csapatának munkája révén kerülhetett piacra a 2009-ben Magyar Innovációs Nagydíjat elnyert Uneo pneumatikus fúrókalapács vagy a vállalat egyik sikertörténete, a Ixo akkumulátoros csavarhúzó.
A k+f központok eredményes munkája elképzelhetetlen a közelben lévő egyetemek nélkül, hiszen azok nemcsak a szakember-utánpótlást adják, hanem a kutatásban is nélkülözhetetlen partnerek. Ezért tavaly ősszel együttműködési megállapodás született a csoport miskolci autóipari gyára és a Miskolci Egyetem között aminek eredményeként a két fél megalapította a Bosch Lean Akadémiát. Az év végén a hatvani gyár kötött megállapodást a Budapesti Gazdasági Főiskolával, valamint a gödöllői Szent István Egyetemmel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.