Magyarország ahhoz a tizenöt európai országhoz tartozik, ahol emelkedett a fogyasztói bizalmi index az idei első negyedévben a tavalyi negyedik negyedévhez képest. Igaz, még így is messze elmarad az európai átlagtól.
A Nielsen felmérése szerint a térség néhány országa közül Csehországban a fogyasztói bizalom index az európai átlag felett mozog, és a tavalyi negyedik negyedévi 80 pontról 83-ra emelkedett, Szlovákiában 70-ről, Lengyelországban 72-ről egyaránt 73 pontra nőtt az első negyedévben, míg Romániában 77-ről az európai átlag alá, 74 pontra csökkent a mutató.
A Nielsen felméréséből kiderült: a magyar válaszadók 23 százaléka kedvezőnek látja a személyes pénzügyi kilátásait a következő tizenkét hónapra, a tavalyi negyedik negyedévben ez az arány 22 százalék volt.
A vásárlási kedvet a megkérdezettek 19 százaléka ítélte pozitívnak az első negyedévben a negyedik negyedévi 20 százalékot követően.
A saját munkahelyi kilátásait a következő tizenkét hónapra a magyar megkérdezettek 13 százalék látja jónak, ami 2 százalékponttal több, mint az előző negyedévben - tájékoztatott a Nielsen.
Európában a harminckét vizsgált ország átlagos indexe az első negyedévben 76 pontról 77-re emelkedett, ezzel egy időben a világszerte felmért hatvan ország átlagos mutatója 96-ról 97-re nőtt - közölte a piackutató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.