A kormány már egy hónapja leállította az építkezést, és április közepén Seszták Miklós fejlesztési miniszter kormányhatározatban kapott utasítást a szerződések azonnali felbontására. A Népszava információi szerint azonban az M4-es Abony és Fegyvernek közötti 29 kilométeres szakaszát építő három konzorcium - Colas-Swieitelsky, a Közgép és az A-Híd konzorcium, valamint a Strabag - a tegnapi napig semmilyen hivatalos értesítést nem kapott a szerződések felbontásáról.
A beruházás körülményeit ismerő szakember a lapnak nyilatkozva nem zárta ki, hogy azért késlekedik a kormányzat a szerződések felbontásával, mert jogászai keresik azt az ürügyet, amivel indokolhatják ezt a lépést. Ez azért nagyon fontos, mert egy ilyen szerződést leginkább csak akkor lehet egyoldalúan felbontani, ha a kontraktus legalább egy, vagy több pontja törvénybe ütközik, vagy a kivitelező terhére róható valamilyen súlyos mulasztás.
Az M4-es építésének leállítása, az állagmegóvás, őrzés havonta mintegy 50 millió forintba kerül. A Népszava értesülése szerint azonban a fővállalkozókkal még azt sem tisztázta a megbízó, hogy ki, milyen ütemezésben kapja meg a szerződés felbontásáig tartó időszakra a 29 kilométeres autópálya szakasz eddig elkészült létesítményei fenntartásának a költségeit, illetve, hogy a kormány egyáltalán ki akarja-e fizetni ezeket a költségeket. A leállás miatt mintegy 300 alvállalkozó nem jut egyelőre bevételhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.