A licit egyébként, 100 millió dollárról indult, mindössze 11 és fél percig tartott, négyen rivalizáltak érte, és a verseny végén átadták a múltnak az eddigi aukciós rekordot, amely ugyancsak a Christie’s aukcióján született 2013.ban, ekkor 142,4 millió dollárt ért meg valakinek Francis Bacon Lucien Freudról készített három képből álló tanulmánya. Picasso rekordja eddig 106 millió dollár volt.
Világrekordot jegyeztek a szoborszekcióban is, Giacometti alkotását 141,28 millió dollárért értékesítették. Mindössze három perc kellett ahhoz, hogy az árverést vezető Jussi Pylkkanen kalapácsa koppanjon az ember nagyságú mutogató fiúalakért, amelyből hat, az alkotó által öntött példány létezik a világon. Giacometti „járó embere”, az eddigi csúcstartó 103,9 millió dollárt ért 2010.-ben a Sotheby’s londoni aukcióján. A tegnapi legek között még egy Picasso kelt el, egy női mellkép valamivel több, mint 67 millió dollárért, egy Rothko, valamint egy Monet 40 és félmillióért, míg Warhol Silver Liz című vászna 28 millió dollárt ért.
Közel 706 millió dollárt jelzett a mérleg a 35 tételt felkínáló, „Looking forward to the past” (Aknázzuk ki a jövőt a múlton keresztül) mottóval megrendezett esemény végén, amelyről a szemtanuk állítják, soha ilyen zsúfolt, és színes árverési termet nem láttak és az ott történtek megerősítették azon idei évre vonatkozó nagyon pozitív reményeket, amelyeket az elemzők már a Sotheby’s május eleji aukcióját követően megfogalmaztak. Akkor mint 368 millió dollárt jelzett a rivális mérlege, amelyben több, mint 66 millió dollárral egy Van Gogh tájkép jelentette a legnagyobb súlyt.
A következő napokban ez utóbbi fellépésére is sor kerül a New York-i porondon, fantasztikus jelzőt kiérdemlő kortárs gyűjtemény kerül a kalapács alá, míg a Christie’s impresszionista és modern alkotásokkal szédíti a világ minden tájáról ide érkező gyűjtőket és minden bizonnyal a befektetőket is. Becsértéken több, mint 1,3 milliárd dollárra teszik a hét kínálatának értékét, kiemelkedő művek dömpingjéről lehet beszélni, köztük Rothko, Lichtenstein, Bacon, Monet, Lucien Freud és további Picasso alkotások szerepelnek az eladásra váró anyagban. A piac nagy tesztje lesz Lucien Freud hatalmas meztelen testet ábrázoló képe, amelynek párját az „alvó supervisor-t” ábrázoló művet a közelmúltban Roman Abramovich szerzett meg 33,6 millió dollárért.
És ha valaki egy igazán különleges ízléssel összeválogatott gyűjtemény darabjaiból szeretne válogatni, az május 13.-án egy legendás díler, Ileana Sonnabend Pop Art kollekciójának legkülönlegesebb darabjaiért szállhat ringbe a Christie’s-nél. A Sonnabend név garancia a gyűjtők szemében, a kereskedő, férjével, a nem kevésbé neves Leo Castellivel biztos szemmel vásárolta előbb Párizsban, majd New York-ban a legjobb alkotók munkáit. Több mesterművet ajándékozott a család különböző intézményeknek, többek között a a MOMA-nak (Museum of Modern Art), amely egy, a gyűjteményből válogató kiállítással tisztelgett Ileana Sonnabendnek, 41 alkotó 50 művét láthatta a közönség az elmúlt esztendőben. Jasper Johns-sal pályafutása kezdetétől volt kapcsolata Sonnabendnek, és Andy Warhol is a Pop Art „csapat” kiválasztottjai közé tartozott már 1962-ben. Később csatlakozott e körhöz Jeff Koons is. E három nagy munkái, valamint Giovanni Anselmo, Pier Paolo Calzolari, Michelangelo Pistoletto, Mario Merz, John Baldessari, Robert Ryman, és Anselm Kiefer összesen 20 műve kerül kalapács alá, az várakozás szerint 27-41 millió dollárt fialva.
Az Artprice tavalyi statisztikája szerint a nyilvános rendezvényeken 15,2 milliárd dollár forgott, 2,7 milliárddal több, mint 2013.-ban, és a 100 000 dollárnál értékesebb alkotások 10-15 százalékot fialtak egyetlen év alatt tulajdonosaiknak. A vevők sorában egyébként egyre több nagyon gazdag kínai, ők vélhetően kevéssé a múltat, mint inkább a pénzt keresik a műtárgypiacon, és nagyon is rászorulnak a nagynevű műkereskedők tanácsaira.
A világ a tíz legdrágább alkotása címén négy Picasso, három Gicometti valamint Bacon, Munch és Warhol művei osztoznak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.