Az előzőnél tíz százalékkal több látogató volt a hétvégén zárult Budavári Sörfesztiválon, ahol a hagyományos fesztiválételek és a belga sörök iránt érdeklődtek leginkább a kilátogatók, akiknek a hőségben alighanem ideiális fővárosi programnak bizonyult a rendezvény.
Az V. Jubileumi Sörfesztivál látogatói körében ismét taroltak a külföldi sörök, azon belül a vendégország, Belgium termékei iránt érdeklődtek a legtöbben. A szervezők lapunknak elmondták, ugyan még nincsenek pontos adat arról, hogy mennyit költöttek a látogatók a fesztiválon, de tavaly átlagosan 3000-4000 ezer forintot fizettek a jegyáron felül. Az viszont biztos, hogy a “klasszikus” ételekért, így például a hamburgerért vagy a kolbászért ismét sorok álltak.
A rendezvény szervezői a Világgazdaságnak elmondták, a fesztivált megelőzően limitált számban voltak kaphatók az elővételes bérletek, amelyeknek 90 százaléka elfogyott a program megkezdése előtt. A négy napos fesztivál legolcsóbb napijegye 1990 forint, míg a legdrágább 2990 forintba került. A jegyvásárlók húsz százaléka külföldi volt.
Míg tavaly Csehország, addig az idén Belgium volt a programsorozat kiemelt partnere. A belga termékek közül a flamand vörös söröket is keresték, azonban a látogatók egy közvéleménykutatás alapján a fesztivál nagydíját mégis a Csíki Sörnek ítélték oda. Kurucz Dániel, az V. Jubileumi Sörfesztivál főszervezője lapunknak elmondta: a magyar fogyasztók egyre nyitottabbak az ízesített sörök és a ciderek iránt is. Szerinte a fesztivál a magyar sörfogyasztást is segítette, a programsorozaton körülbelül 200 féle külföldi sört kínálnak a látogatóknak. Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója lapunkkal korábban azt közölte, hogy tavaly 6,2 millió hektoliterre nőtt a legnagyobb hazai sörgyártók által eladott mennyiség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.