A 2013-as, 90 országra kiterjedő, változási képességet figyelő vizsgálatban Magyarország még nem szerepelt, a mostani listán azonban a 29. helyen végzett, megelőzve a legtöbb régiós versenytársat. Világviszonylatban Szingapúr, Svédország és Hongkong végzett az élen, de a legnagyobb meglepetést néhány olajország okozza.
A KPMG és az Oxford Economics a „Change Readiness Index”-felmérés keretében 127 országban vizsgálta, mennyire felkészültek a változásokra a vállalatok, a kormányok, az emberek és a civilszervezetek. A kutatók több szempontot is figyelembe vettek: megnézték, hogy az egyes országok milyen hatékonyan reagálnak a természeti katasztrófákra, a technológiai, demográfiai változásokra, a nemzetközi versenyre és a beruházásokra. A felkészültség ez esetben azt jelenti, mennyire számítanak a társadalom különböző szereplői a változásokra, hogyan válaszolnak az új kihívásokra. Az ebből a szempontból sikeres országok gyorsan reagálnak, proaktívan kihasználják a változás nyújtotta lehetőségeket, vagy enyhítik a változások káros hatásait.
A kutatás egyik legfontosabb megállapítása, hogy az egy főre jutó GDP erős korrelációt mutat a változási képességgel, még akkor is, ha a jólét forrása az olaj. Legalábbis erre utal, hogy az Egyesült Arab Emírségek az 5., Katar pedig a 7. a listán
Magyarország az összesített listán a 29. helyet foglalja el, régiós versenytársai közül csak Csehország (27.) előzi meg, de közvetlenül mögöttünk áll Szlovákia (30.) és Lengyelország (32.) is. Litvánia (36.) már némiképp leszakadt, Bulgária (47.) és Románia (79.) pedig már kifejezetten alulteljesítőnek számít a változási készség terén.
Az alindexek közül Magyarország a gazdaság nyitottságát és diverzifikáltságát, valamint az innováció és a k+f terén mutatott teljesítményét tekintve szerepel különösen jól. A kormányzat alkalmazkodási képességét tekintve az összesített rangsorban csak a 35. helyre fértünk fel, e tekintetben Lengyelország, Szlovákia és Csehország is megelőzi Magyarországot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.