Fennállása óta a legjobb negyedévét zárta idén június végén a Daimler AG az adózás előtti eredmény alapján: a német autógyártó csoport 3,784 milliárd euró EBIT-ről számolt be, ez 54 százalékkal több az egy évvel korábbinál (a Bloomberg elemzői konszenzusa 3,31 milliárd euró volt).
A Mercedes-Benz Cars divízió – idetartozik a névadó márkán kívül a Smart is – egymaga 2,227 milliárd eurós EBIT-et ért el, ami 58 százalékos ugrást jelent; a részleg 500 700 gépkocsit adott el, 20 százalékkal többet, mint 2014 hasonló időszakában, ez is negyedéves rekord a társaság történetében. Az eredményhez nagyban hozzájárultak a C-osztályhoz tartozó autók új modelljei és a kompakt autók széles választéka – emelte ki a cég közleménye (a kecskeméti Mercedes-üzemben B-, illetve C-modelleket gyártanak).
A csoport árbevétele egy év alatt 19 százalékkal 37,5 milliárd euróra emelkedett, ezen belül a Mercedes-Benz Carsé ugyanilyen arányban 21,1 milliárdra. Az utóbbi divíziónál az árbevétel-arányos nyereség az egy évvel korábbi 7,9 százalék után most elérte a 10,5 százalékot – ezt a célt tűzte ki a csoport egésze elé Daimler vezérigazgatója, Dieter Zetsche, aki most úgy fogalmazott a Deutsche Wellének: azon dolgoznak, hogy a többi részleg is teljesítse ezt az elvárást. A gyorsjelentés szerint a 682 millió eurós EBIT-tel záró teherautógyártó-részlegnél 7,2 százalékon áll a mutató, az 57 millió eurót hozó buszgyártónál 5,5 százalékon.
Az első fél évben a Mercedes összesen 898 500 autót adott el szerte a világon, így már kevesebb mint négyezerrel maradt le az Auditól. A tíz év óta a világ legnagyobb luxusautógyártójának számító BMW 932 ezer gépkocsit értékesített 2015 első hat hónapjában; a Daimler célja az, hogy az évtized végére megelőzze két hazai vetélytársát, ennek érdekében bővíti például a választékét városi terepjárókból (SUV), idén ezekből még négy új vagy megújított modellt dobnak piacra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.