BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rekordokat döntött a Daimler

Fennállása óta a legjobb negyedévét zárta idén június végén a Daimler AG az adózás előtti eredmény alapján: a német autógyártó csoport 3,784 milliárd euró EBIT-ről számolt be, ez 54 százalékkal több az egy évvel korábbinál (a Bloomberg elemzői konszenzusa 3,31 milliárd euró volt).

A Mercedes-Benz Cars divízió – idetartozik a névadó márkán kívül a Smart is – egymaga 2,227 milliárd eurós EBIT-et ért el, ami 58 százalékos ugrást jelent; a részleg 500 700 gépkocsit adott el, 20 százalékkal többet, mint 2014 hasonló időszakában, ez is negyedéves rekord a társaság történetében. Az eredményhez nagyban hozzájárultak a C-osztályhoz tartozó autók új modelljei és a kompakt autók széles választéka – emelte ki a cég közleménye (a kecskeméti Mercedes-üzemben B-, illetve C-modelleket gyártanak).

A csoport árbevétele egy év alatt 19 százalékkal 37,5 milliárd euróra emelkedett, ezen belül a Mercedes-Benz Carsé ugyanilyen arányban 21,1 milliárdra. Az utóbbi divíziónál az árbevétel-arányos nyereség az egy évvel korábbi 7,9 százalék után most elérte a 10,5 százalékot – ezt a célt tűzte ki a csoport egésze elé Daimler vezérigazgatója, Dieter Zetsche, aki most úgy fogalmazott a Deutsche Wellének: azon dolgoznak, hogy a többi részleg is teljesítse ezt az elvárást. A gyorsjelentés szerint a 682 millió eurós EBIT-tel záró teherautógyártó-részlegnél 7,2 százalékon áll a mutató, az 57 millió eurót hozó buszgyártónál 5,5 százalékon.

Az első fél évben a Mercedes összesen 898 500 autót adott el szerte a világon, így már kevesebb mint négyezerrel maradt le az Auditól. A tíz év óta a világ legnagyobb luxusautógyártójának számító BMW 932 ezer gépkocsit értékesített 2015 első hat hónapjában; a Daimler célja az, hogy az évtized végére megelőzze két hazai vetélytársát, ennek érdekében bővíti például a választékét városi terepjárókból (SUV), idén ezekből még négy új vagy megújított modellt dobnak piacra.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.