Németországban a legalacsonyabb a fiatalok körében a munkanélküliség az egész EU-ban - mutatta ki a német statisztikai hivatal (Destatis) ma ismertetett vizsgálatában, amelyet a nemzetközi ifjúsági nap elé időzített.
A Destatis adatai szerint a 15-24 éves korosztályban 330 ezren munkanélküliek, ami 7,7 százalékos arány, és azt jelenti, hogy tíz év alatt megfeleződött - a 2005-ben regisztrált 15,5 százalékhoz képest 50 százalékkal csökkent - a fiatalok körében a munkanélküliségi ráta.
Németország ezzel messze az első az Európai Unióban. A második Ausztria, jóval lemaradva, 10,3 százalékkal, a harmadik Málta 11,8 százalékkal. A Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO) módszertana alapján végzett számítások szerint Magyarország a mezőny első feléhez tartozik 20,4 százalékos aránnyal. Az utolsó Spanyolország, ahol a fiatalok 53,2 százaléka munkanélküli.
A nemzedék helyzetét az a mutató is jellemzi, amely a nem dolgozó és tanulmányokat, képzést vagy továbbképzést sem folytató fiatalok arányát jelzi. Ez Németországban 6,4 százalék, 41 százalékkal kevesebb a tíz évvel ezelőtti 10,9 százaléknál.
Németország ebben a vonatkozásban a negyedik az EU-ban, Hollandia (5 százalék), Dánia (5,8 százalék) és Luxemburg (6,3 százalék) után. A Destatis kimutatása szerint Magyarországon a nem dolgozó és nem is tanuló fiatalok aránya 13,6 százalék. A legmagasabb arányt, 22,1 százalékot az olaszországi fiatalok körében regisztrálták.
Erre a napra a legnagyobb német hitelintézet, a Deutsche Bank is készített egy felmérést, amelyben a fiatalok megtakarítási hajlandóságát vizsgálták. Kimutatták, hogy a lakosság egészét jellemző átlagnál sokkal többet spórolnak. A lakhatási és egyéb létfenntartási költségek után a jövedelmükből átlagosan megmaradó havi 464 euróból jellemzően 126 eurót tesznek félre. Ez 27 százalékos megtakarítási rátát jelent, ami a háromszorosa a 9 százalékos országos átlagnak. A pénzt konzervatív megtakarítási formákban, többnyire takarékbetétben helyezik el.
A német fiatalok mindenekelőtt jogosítványra, autóra vagy elektronikai cikkekre gyűjtenek. 23 százalékuk tanulmányokra tesz félre, 17 százalékuk pedig nyugdíjra - mutatta ki a Deutsche Bank.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.