A munkaerő-piaci reform egyik lényege, hogy a döntések jelentős részét vállalati szintre viszi le, a mostani ágazati szakszervezeti megállapodások helyett, ami nagyobb rugalmasságot adhat a munkaadóknak. A vállalatok például maguk dönthetnének arról, mekkora túlóradíjat fizetnek (adott kereteken belül), ha meghosszabbítják a heti 35 órás munkaidőt, illetve már eleve a munkaidő módosításáról is helyi szinten egyeztethetnek. Nagy változást hozhat az elbocsátások megkönnyítése is: ma egy határozatlan időre felvett dolgozót gyakorlatilag csak csődhelyzetben vagy radikális technológiaváltás esetén lehet elbocsátani, a jövőben viszont bizonyított gazdasági nehézségek esetén is el lehet kezdeni a leépítést (ilyen lehet például a megrendelések csökkenése). A munkaadók javára módosulna a végkielégítések, illetve bánatpénzek megítélése is.
Németországban már bő tíz éve lezárták a munkaerőpiacot radikálisan átalakító reformot – ami nagy szerepet játszott a gazdaság szárnyalásában és a munkanélküliség leküzdésében –, sőt már az ugyancsak erős szakszervezeteket felmutató olaszok is előbbre járnak a rugalmasabb szabályok bevezetésében. A mostani francia tervek a munkaadói oldalról, illetve elemzők részéről érkező kritikák szerint nem elég bátrak: nem változik az ideiglenes és az állandó szerződések kettős rendszere (tavaly az új szerződések 87 százaléka ideiglenes volt), marad a viszonylag magas minimálbér – idén júniustól havi 1466, 62 euró –, az időtartamában és összegében is nagyvonalú munkanélküliségi ellátás, illetve a közalkalmazottak gyakorlatilag élethossziglani védettsége.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.