Nyugati mintára nem csupán a parkolóhelyek száma alapján, hanem annak függvényében is fizethetnek környezetterhelési hozzájárulást az áruházláncok a jövőben, hogy végeznek-e kiszállító szolgáltatást. A házhoz rendelhető napi bevásárlások számának jelentős növekedése a közúti járműforgalmat is erősen megterheli, így a környezetet károsítja.
A szakmai konzultáció előtt álló egyik javaslat szerint a hozzájárulásként fizetendő díj a napi fogyasztási cikkeket árusító cégek éves árbevételének meghatározott százaléka lenne.
A Magyar Idők úgy értesült, ez az elképzelés is napirendre kerülhet a Nemzetgazdasági Minisztériumban ma kezdődő többnapos egyeztetéseken, amelyeket a Miniszterelnökséggel közösen kidolgozott kereskedelempolitikai javaslatcsomag kapcsán tartanak.
Mint azt korábban megírtuk, a javaslatcsomag több ponton is érzékenyen érintheti a kiskereskedelmi egységeket:
Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszter szerint valóban készül az új kiskereskedelmi szabályozás, de erről még nincsenek konkrét, kialakult elképzelések. Az új szabályozás nem csak külföldi tulajdonú üzletláncokra fog vonatkozni, minden kiskereskedelmi egységre kötelező lesz. „Alaptalanok azok a vádak, hogy megsarcolnánk a multikat, bár nem lenne ellenemre”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.