Az első kereskedési napot 44 százalékos szárnyalással fejezte be a Snap, a 17 dolláros kibocsátási árról 24,48 dollárra emelkedett a cég árfolyama.
Látványos árfolyam-emelkedéssel kezdték meg a kereskedést New Yorkban a Snap részvényei, az első kötések 24 dolláron születtek, ami 41 százalékkal magasabb érték az IPO során kialakult árnál. A kurzus lapzártánkkor 25 dollár felett járt.
Sokan a Facebookhoz vagy a Twitterhez hasonlítják a céget, de a Snap még nagyon messze áll konkurenseitől. Tavaly 405 millió dollárra növelte árbevételét az egy évvel korábbi 59 millióról, az eredménysoron azonban 516,4 millió dolláros veszteség mutatkozott az előző évi 372,9 millió után.
A Snapchat szolgáltatást döntően az USA-ban használják, naponta mintegy 160 millióan. Aggasztó ugyanakkor, hogy a felhasználók számának növekedési üteme folyamatosan csökkent tavaly, a második félévben. A társaság a videoüzeneteivel próbál kitűnni a közösségi média szereplői közül, ám a szolgáltatás könnyen másolható, minimális ráfordítással más is beépítheti szolgáltatásaiba. A cég részben emiatt inkább „kamera”-társaságnak nevezi magát, mintsem közösségimédia-vállalkozásnak.
Nemrég dobtak piacra egy 129 dolláros videoszemüveget, amely 10 másodpercet rögzít, és a videót fel lehet tölteni a Snapchatra. Ennek továbbfejlesztésétől remél érdemi áttörést a két alapító. A szemüvegekben megjelenhet az úgynevezett AR (kiterjesztett valóság), ami valóban felkeltheti a befektetők érdeklődését. Ez alapján már inkább a GoPróhoz hasonlítható a cég.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.