A barcelonai taxisofőröket tömörítő szakmai szervezet 2014-ben keresetet indított a spanyol kereskedelmi bíróság előtt, és többek között azt kérte, hogy az szabjon ki szankciókat az említett platformot irányító csoportba tartozó társaság, az Uber Systems Spain (Uber Spain) társasággal szemben az Elite Taxi sofőrjeivel szemben tanúsított tisztességtelen verseny miatt. Az Elite Taxi úgy vélte, hogy az Uber Spain nem jogosult arra, hogy Barcelona városban az UberPop szolgáltatást nyújtsa. Sem az Uber Spain, sem a tulajdonosok, sem az érintett járművezetők nem rendelkeztek ugyanis a barcelonai városi taxirendelet által előírt jogosítványokkal és engedélyekkel. A spanyol bíróság úgy határozott, hogy az Uber tevékenységének az uniós jogra tekintettel történő minősítésére az Európai Bíróság elé terjesztette az ügyet. Mai indítványában Maciej Szpunar főtanácsnok mindenekelőtt rámutatott arra, hogy lényegében azt kell meghatározni: az Uber platformra vonatkozik-e a szolgáltatásnyújtás szabadságának európai parlamenti és tanácsi irányelvének vonatkozó kitételei.
A főtanácsnok úgy véli, a szóban forgó szolgáltatás vegyes szolgáltatás, amelynek egy részét elektronikus úton nyújtják, a másik részét pedig fogalmilag nem. Álláspontja szerint az Uber platform keretében dolgozó sofőrök nem olyan saját tevékenységet fejtenek ki, amely a platformtól függetlenül létezik. Ellenkezőleg: e tevékenység kizárólag a platformnak köszönhetően létezhet, anélkül nem lenne semmi értelme. A főtanácsnok arra is rámutat, hogy az Uber gyakorolja az ellenőrzést az e platform keretében kínált városi közlekedési szolgáltatás gazdasági szempontból jelentős tényezői felett. Mindezen jellemvonások kizárják, hogy az Ubert a sofőrök és az utasok közötti egyszerű közvetítőnek lehessen tekinteni. Ezen túlmenően az Uber platform által kínált vegyes szolgáltatás keretében vitathatatlanul a közlekedési az elsődleges szolgáltatás, amely annak gazdasági értelmét adja.
A főtanácsnok azt a következtetést vonja le, hogy az utas és a sofőr összekapcsolására irányuló, elektronikus úton nyújtott szolgáltatás, nem önálló és nem is elsődleges jellegű a közlekedési szolgáltatáshoz képest. Ebből következően az Uber által kínált szolgáltatás nem minősíthető „információs társadalommal összefüggő szolgáltatásnak”. Ehelyett inkább a kérelemre nyújtott városi közlekedési szolgáltatás teljes rendszerének megszervezéséről és irányításáról van szó. Emiatt a barcelonai városi rendelet által előírt jogosítványok és engedélyeket az Uber is be kell szerezze.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.