Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára a lapnak elmondta, hogy az elmúlt két évben nagyjából 6500 megkeresést küldött külföldre a NAV, az esetek legnagyobb részében az EU valamely tagállamába – írja a Magyar Idők.
Legtöbbször az áfacsalások felgöngyölítéséhez kért segítséget a magyar hatóság, amely főként a látókörébe került magyarországi cégek külföldi üzleti kapcsolatairól és ügyleteinek körülményeiről érdeklődött.
„A válaszadás időkeretét nemzetközi jogszabályok határozzák meg. Azt tapasztaltuk, hogy a legtöbb ország siet, amennyire tud, a válaszok beérkezését pedig leginkább az adott ügy bonyolultsága, összetettsége határozza meg” – magyarázta a helyettes államtitkár, hozzátéve: a legtöbb állam hatósága a végleges válasz megadásáig is segítséget nyújt. Tavaly átlagosan 89 napon belül reagáltak a külföldi hatóságok, egy évvel korábban még átlagosan 129 napot kellett várni.
A NAV néhányszor – az elmúlt két esztendőben évente pár tucat esetben – arról is érdeklődött más államoktól, hogy egy-egy magánszemély milyen jövedelmet szerzett külföldi munkaviszonyból, emellett elkért banki adatokat, kölcsönökkel kapcsolatos információkat is. Leggyakrabban Németországba, Szlovákiába és Ausztriába küldtek ilyen megkereséseket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.