BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem túl optimisták az uniós cégek

Hat uniós tagállam vállalatvezetői a következő öt évben átlagosan 2 százalékos uniós gazdasági bővülésre számítanak – derül ki az amerikai McKinsey tanácsadó cég által közölt tanulmány adataiból.

A New York-i központú vállalat által készített tanulmány szerint a megkérdezett hat tagország vállalatvezetői átlagosan éves szinten mintegy 2,1 százalékos forgalomnövekedéssel számolnak. A nagyobb, nemzetközileg beágyazott vállalatok vezetői pedig mintegy 5 százalékos bevételbővülést terveznek. A McKinsey Global Institute (MGI) hat ország, Németország, Franciaország, Olaszország, Lengyelország, Spanyolország és az Egyesült Királyság cégvezetőinek várakozásait vizsgálta, több mint 2 ezer vállalatvezető megkérdezésével. (Ugyanakkor az Európai Bizottság egyenletes gazdasági növekedésben bízik.)

A McKinsey több mint 400, Európában is tevékenykedő amerikai és kínai vállalat vezetőjét is megkérdezte: növekedési várakozásaik még az európai cégvezetőkénél is optimistábbak: a kínai vállalatok vezetői 3 százalékos, az amerikaié pedig 2,3 százalékos éves uniós GDP-bővülésre számítanak a következő öt évben. A németországi cégvezetők növekedési várakozásai megfeleltek az átlagosan 2 százalékos uniós növekedési prognózisnak, azonban a forgalombővülést tekintve a német cégvezetők optimistábbak: évi 2,7 százalékos forgalombővülésre számítanak a következő öt évben.

A megkérdezett vállalatvezetők túlnyomó többsége (85 százaléka) úgy gondolja, az Európai Unió politikai intézménye sértetlen marad, azonban az euróövezet jövőjével kapcsolatban szkeptikusabbak: a megkérdezett vállalatvezetők 51 százaléka szerint a monetáris unió szűkülése vagy felbomlása várható (35 százalék szerint szűkül, 16 százalékuk szerint pedig felbomlik), míg 49 százalékuk szerint azonos szinten marad vagy folytatódik a monetáris integrációs folyamat a következő öt évben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.