BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tarlós: Nem ad több pénzt a kormány a metrófelújításra

Az M3-as metró északi szakaszára eső állomások és az alagút felújításával kezdik a rekonstrukciót, ugyanis „ezt életszerű feltételezni” – így fogalmazott Tarlós István, főpolgármester a csütörtöki Budapestinfón. A pályázatok értékelése ugyanis még folyamatban van, de amennyiben az életszerűség győz, akkor szeptemberben ezeken a területeken megkezdődhetnek a munkálatok. Korábban Tarlós még azt mondta, hogy a déli szakaszon kezdik a felújítást, de kiderült, hogy legdurvább túlárazás épp ezt a területet érinti. A főpolgármester elképzelhetőnek tartja, hogy a déli és a középső szakaszra később újabb pályázatokat írnak ki, amire várhatóan alacsonyabb ajánlatok érkeznek mint a mostani, immár második pályázaton. Az első tendert is azért érvénytelenítették, mert az arra érkező ajánlatok jóval meghaladták a becsült árat, és bár a második pályázatra alacsonyabb ajánlatokat nyújtottak be a pályázók, de még így is többe kerülne a teljes felújítás, mint a rendelkezésre álló 137,5 milliárd forint. A költség növekedés egyik oka, hogy a mérnök árat még 2014-ben állapították meg, ráadásul – bizonyos szakemberek hiánya miatt – egyes munkák elvégzése idő közben megdrágult – mondta Tarlós.

A főpolgármester ugyan részt vett a kormány szerdai ülésén, ahol bemutatta a felújítás finanszírozási helyzetét, és abban reménykedhetett, hogy az állam állja a hiányzó összeget, de további forrást nem kapott. De ha a fene-fenét eszik is, akkor is felújítjuk a 3-as metrót – fogalmazott a főpolgármester, aki elmondta: a főváros gazdálkodásának eredményeként több mint harminc milliárd forint tartaléka van, és legvégső esetben ezt az összeget erre fordítják. (Nagyjából ennyivel kellene megtoldani a rendelkezésre álló forrást ahhoz, hogy a jelenlegi ajánlatokban foglaltakat le tudják fedni). Miután a beruházást az unió támogatja, várhatóan már a jövő héten Brüsszelbe utazik a kormány és a főváros képviselője annak tisztázására, hogy a fővárosi fedezetet uniós szankciók nélkül felhasználhassák az M3-as felújításához.

A mostani pályázatok július 11-ig érvényesek, így ha semmi nem jön közbe – például nem támadják meg a pályázat eredményét – akkor még júliusban megköthetők a szerződések a kivitelezőkkel, ami után tehát szeptemberben lesz a start. Azok a csuklós autóbuszok pedig rendelkezésre fognak állni, amelyek az M3-as metró vonalának felújítása alatt szállítják az utasokat, a járműveket a BKV több csatornán fogja biztosítani.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.