Az M3-as metró északi szakaszára eső állomások és az alagút felújításával kezdik a rekonstrukciót, ugyanis „ezt életszerű feltételezni” – így fogalmazott Tarlós István, főpolgármester a csütörtöki Budapestinfón. A pályázatok értékelése ugyanis még folyamatban van, de amennyiben az életszerűség győz, akkor szeptemberben ezeken a területeken megkezdődhetnek a munkálatok. Korábban Tarlós még azt mondta, hogy a déli szakaszon kezdik a felújítást, de kiderült, hogy legdurvább túlárazás épp ezt a területet érinti. A főpolgármester elképzelhetőnek tartja, hogy a déli és a középső szakaszra később újabb pályázatokat írnak ki, amire várhatóan alacsonyabb ajánlatok érkeznek mint a mostani, immár második pályázaton. Az első tendert is azért érvénytelenítették, mert az arra érkező ajánlatok jóval meghaladták a becsült árat, és bár a második pályázatra alacsonyabb ajánlatokat nyújtottak be a pályázók, de még így is többe kerülne a teljes felújítás, mint a rendelkezésre álló 137,5 milliárd forint. A költség növekedés egyik oka, hogy a mérnök árat még 2014-ben állapították meg, ráadásul – bizonyos szakemberek hiánya miatt – egyes munkák elvégzése idő közben megdrágult – mondta Tarlós.
A főpolgármester ugyan részt vett a kormány szerdai ülésén, ahol bemutatta a felújítás finanszírozási helyzetét, és abban reménykedhetett, hogy az állam állja a hiányzó összeget, de további forrást nem kapott. De ha a fene-fenét eszik is, akkor is felújítjuk a 3-as metrót – fogalmazott a főpolgármester, aki elmondta: a főváros gazdálkodásának eredményeként több mint harminc milliárd forint tartaléka van, és legvégső esetben ezt az összeget erre fordítják. (Nagyjából ennyivel kellene megtoldani a rendelkezésre álló forrást ahhoz, hogy a jelenlegi ajánlatokban foglaltakat le tudják fedni). Miután a beruházást az unió támogatja, várhatóan már a jövő héten Brüsszelbe utazik a kormány és a főváros képviselője annak tisztázására, hogy a fővárosi fedezetet uniós szankciók nélkül felhasználhassák az M3-as felújításához.
A mostani pályázatok július 11-ig érvényesek, így ha semmi nem jön közbe – például nem támadják meg a pályázat eredményét – akkor még júliusban megköthetők a szerződések a kivitelezőkkel, ami után tehát szeptemberben lesz a start. Azok a csuklós autóbuszok pedig rendelkezésre fognak állni, amelyek az M3-as metró vonalának felújítása alatt szállítják az utasokat, a járműveket a BKV több csatornán fogja biztosítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.