A számvevők megállapításai szerint a vagyonhasznosítással összefüggő feladatellátás az állami vagyon meghatározó hányada fölött megfelelő volt. Nem találtak kivetnivalót a Nemzeti Földalapkezelő Szervezet (NFA) által az egyes állami tulajdonú földrészletek értékesítésében sem, amely az ÁSZ szerint összességében a jogszabályok és a belső szabályzatok betartásával történt.
A vagyonnyilvántartási rendszerhez adatszolgáltatási kötelezettségeiket a felügyelt intézmények teljesítették, a kialakított és működtetett belső kontrollrendszer hozzájárult az Alaptörvényben és az állami vagyonról szóló törvényben előírtak teljesítéséhez. Ugyanakkor több tulajdonosi joggyakorlónál a rábízott vagyonról vezetett nyilvántartás nem volt szabályszerű. A számvevők szerint az ÁEEK által szolgáltatott adatok nem voltak megalapozottak, mivel a vagyonba tartozó részesedések között olyan részesedések is szerepeltek, amelyek kényszertörlés alatt álló, valamint negatív saját tőkéjű társaságokban álltak fenn.
Az ÁSZ szerint az állami tulajdonú ingatlanok vagyonkezelésbe adása az állami vagyon meghatározó hányada felett tulajdonosi jogokat gyakorló MNV Zrt.-nél szabályszerű volt, ugyanakkor az ÁEEK és az NFA esetében tárt fel hiányosságot az ellenőrzés, mivel a vagyonkezelési szerződésekben a jogszabályokban előírtakat nem teljeskörűen rögzítették.
A vagyon nyilvántartásával kapcsolatos kötelezettség teljesítését az MFB-nél és az MNV-nél találták rendben, az ÁEEK és az NFA ugyanakkor a rábízott vagyonról vezetett nyilvántartást nem szabályszerűen vezette – mivel az államháztartáson belüli szervezeteknek vagyonkezelésbe adott ingatlanokat nem a vagyonkezelésbe adáskor vezette ki a könyveiből –, de az ellenőrzés e területen az Emminél, az ME-nél és az NFM-nél is tárt fel hiányosságokat. Az NFA a további vagyonváltozások során sem tartotta be a számviteli törvény előírásait.
A kontrollrendszerek a legtöbb helyen jól működtek, az FM-nél ugyanakkor a kockázatkezelési rendszer, a nyomon követési rendszer, valamint az információs és kommunikációs folyamatok kialakítása és működtetése nem volt szabályszerű.
Az ÁSZ az Emmi és az MFB kivételével valamennyi intézménynek javaslatokat fogalmazott meg a közvagyonnal való felelős gazdálkodás további javítása érdekében.
Miniszterelnökség (ME)
Földművelésügyi Minisztérium (FM)
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM)
Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi)
Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV)
Nemzeti Földalapkezelő Szervezet (NFA)
Magyar Fejlesztési Bank Zrt. (MFB)
Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.