A textil- és ruházati termékeket, illetve lábbeliket árusító boltok forgalma tavaly 10 százalékkal ugrott meg az egy évvel korábbihoz képest, 2010-hez viszonyítva pedig 45,3 százalékkal. Hat év alatt ennél nagyobb mértékben csak az élelmiszer-, ital-, dohányáru- (134,1), illetve a csomagküldő- és internetes bevételek (546,2) lódultak meg. A ruházati piac lendülete nagyban köszönhető a sportáruházaknak is, holott a meghatározó szereplők között az elmúlt években egyre nagyobbra nyílt az olló.
A Tízpróba Magyarország Kft. által működtetett, francia gyökerű Decathlon huszonegy üzlettel van jelen Magyarországon, több mint ezer embernek ad munkát. Árbevétele az elmúlt évben 25 százalékos bővüléssel elérte a 43,49 milliárd forintot, az adózott eredménye pedig meghaladta az 1,4 milliárdot. A közelmúltban a Sportolj ma! kampány mellett azzal hívta fel magára a figyelmet a társaság, hogy a Háda webshop mellett az Év internetes kereskedője 2017 díjat is elnyerte a leginnovatívabb cégként. De az elmúlt hetekben sokan találkozhattak tévéreklámokban is a vállalattal, amely egy felszíni búvárkodáshoz készült speciális maszkot dobott a piacra.
Öt évvel ezelőtt még belátható távolságra volt egymástól a Decathlon és a Hervis Sport- és Divatkereskedelmi Kft. Csakhogy előbbi azóta bőven megduplázta az akkori 19,49 milliárd forintos forgalmát, utóbbi viszont a 2012-ben elért 11,03 milliárdos szintről érdemben nem tudta feljebb tornászni magát (11,17). A tavalyi 59 millió forintos adózott eredmény erős visszaesés a 2015-ös 630 millióhoz képest, igaz, előtte évekig veszteséges működésről árulkodik a pénzügyi beszámoló. A Hervis anyacége nyolcvannyolc áruházat üzemeltet Ausztriában, emellett a magyar, szlovén, horvát, román, cseh és német piacon további százhármat, nemzetközi viszonylatban pedig 2800 alkalmazottja van.
A magyarországi sportáruházak versenyében fontos szerepet tölt be a svájci Intersport magyar leánya is, amely idehaza tizennégy egységet tart fenn, tavaly pedig 6,36 milliárd forintos forgalma volt. Idén nyílt meg Budaörsön a régió legnagyobb Intersport-áruháza, melynek alapterülete a 210 millió forintos beruházás eredményeként 2200-ról 3000 négyzetméterre nőtt. Lényeges szereplője még a piacnak a SportsDirect.com Hungary, amely a tavaly április 30-ig tartó üzleti évben 6,2 milliárd forintos árbevételt ért el. A brit vállalat Miskolc és Debrecen után 2013 nyarán Budapesten is megnyitotta első üzletét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.