BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Távol-keleti cégek kezében a FINA

A Nemzetközi Úszószövetség (FINA) kilencből hat hivatalos partnere ázsiai cég – lapunk utánajárt, milyen profilú vállalkozások állnak a közvetítések során gyakran feltűnő logók mögött. Légitársaság, luxusóra- és légkondicionáló-gyártó is támogatja a FINA-t.

Airweave, ANA, Arena, Midea, Myrtha Pools, Nikon, Omega, Samsung és Yakult: kilenc logó, kilenc vállalat, kilenc gyakran visszaköszönő hirdetési felület – ezek a Nemzetközi Úszószövetség hivatalos partnerei. A budapesti (és balatonfüredi) vizes világbajnokságon lépten-nyomon beléjük botlunk, de a magyar közönség egy részüket aligha ismeri. Az nem kérdés, hogy a szponzorok számára megtérülő befektetés-e a FINA támogatása, hiszen a vizes sportágak kétévente megrendezendő vb-i legalább olyan népszerűek globálisan, mint az atlétikai világversenyek, a sorban csak az olimpia és a labdarúgó-világ- és Európa-bajnokságok előzik meg. A 130 milliárd forintos költségvetésből tető alá hozott hazai rendezésre a vasárnapi zárónapig összesen 350 ezer látogatót várnak, az összes híradást, közvetítést együttesen tekintve pedig több mint 6 milliárd tévénéző követheti nyomon a sporteseményt.

Az All Nippon Airways (ANA) Japánban vezető, a világon pedig a 13. legnagyobb légitársaság a bevételeket, illetve az utasszámokat tekintve is. Az 1952-es alapítású vállalat 72 nemzetközi és 117 belföldi célállomásra repül közel 240 gépével. Az ANA csoportnak 33 ezer alkalmazottja van, a cég éves szinten 47 millió utast szállít 1,7 trillió japán jen forgalmat generálva. Szintén japán FINA-szponzor az Airweave, amely prémiummatracokat gyárt. Tudományos kutatások is alátámasztották, hogy termékei fokozzák a felhasználók sportolói teljesítményét ergonómiájuknak, légáteresztő kialakításuknak és nagyfokú rugalmasságuknak köszönhetően.

Ugyancsak a távol-keleti szigetországból származik a Nikon, amely az 1917-es kezdetektől fogva az optikai technológia úttörőjeként vívott ki magának megbecsülést a világban. Napjainkra a Nikon nagy elismerésnek örvend az olyan képalkotó termékek terén, mint a digitális kamerák, a távcsövek vagy az ipari precíziós felszerelések. A sort folytatva: Tokióban van a Yakult székhelye is, amely éllovas a probiotikumos italok terén. Az első ilyet 1935-ben vezették be, ma már a világ 33 országában érhetőek el a Yakult egészséges termékei.

Tovább erősíti a támogatók ázsiai dominanciáját a dél-koreai Samsung és a kínai Midea. A high-tech elektronika mellett az 1938-ban alapított, tegui központú Samsung ma már olyan üzletágakat is lefed, mint a felhőkarcolók és berendezések gyártása, a petrolkémiai technológia, divat, orvoslás, pénzügyek, szállodaipar. Az 1968-ban létrehozott Midea a háztartási gépek teljes palettáját nyújtja a légkondicionáló berendezésektől a hűtőszekrényeken át a mosógépekig, konyhai és más otthoni kisgépekig.

A kilencből így csak három FINA-partner európai. Az Arena a világ legjobb úszóit több mint negyven éve látja el verseny-, edzés- és szabadidős úszódresszekkel és kiegészítőkkel. A német Adidas csoport 1990-ben adott túl az 1973-ban életre hívott márkán, melynek jelenleg az olaszországi Tolentinóban van a bázisa. A nevéből is kitalálható, hogy az 1961-ben Olaszországban alapított Myrtha Pools a medencék gyártásában és beszerelésében a világ vezető cége, globálisan több mint 70 piacon van jelen. A svájci Omega a legnagyobb hagyományokkal rendelkezdő FINA-szponzor: 1903-ban alapított svájci luxusóragyártó. A cég termékei eljutottak a Holdra, meghódították az óceánok mélyét, valamint több mint egy évszázada hivatalos időmérőként szolgálnak a világ legfontosabb sporteseményein, köztük 26 olimpián.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.