Airweave, ANA, Arena, Midea, Myrtha Pools, Nikon, Omega, Samsung és Yakult: kilenc logó, kilenc vállalat, kilenc gyakran visszaköszönő hirdetési felület – ezek a Nemzetközi Úszószövetség hivatalos partnerei. A budapesti (és balatonfüredi) vizes világbajnokságon lépten-nyomon beléjük botlunk, de a magyar közönség egy részüket aligha ismeri. Az nem kérdés, hogy a szponzorok számára megtérülő befektetés-e a FINA támogatása, hiszen a vizes sportágak kétévente megrendezendő vb-i legalább olyan népszerűek globálisan, mint az atlétikai világversenyek, a sorban csak az olimpia és a labdarúgó-világ- és Európa-bajnokságok előzik meg. A 130 milliárd forintos költségvetésből tető alá hozott hazai rendezésre a vasárnapi zárónapig összesen 350 ezer látogatót várnak, az összes híradást, közvetítést együttesen tekintve pedig több mint 6 milliárd tévénéző követheti nyomon a sporteseményt.
Az All Nippon Airways (ANA) Japánban vezető, a világon pedig a 13. legnagyobb légitársaság a bevételeket, illetve az utasszámokat tekintve is. Az 1952-es alapítású vállalat 72 nemzetközi és 117 belföldi célállomásra repül közel 240 gépével. Az ANA csoportnak 33 ezer alkalmazottja van, a cég éves szinten 47 millió utast szállít 1,7 trillió japán jen forgalmat generálva. Szintén japán FINA-szponzor az Airweave, amely prémiummatracokat gyárt. Tudományos kutatások is alátámasztották, hogy termékei fokozzák a felhasználók sportolói teljesítményét ergonómiájuknak, légáteresztő kialakításuknak és nagyfokú rugalmasságuknak köszönhetően.
Ugyancsak a távol-keleti szigetországból származik a Nikon, amely az 1917-es kezdetektől fogva az optikai technológia úttörőjeként vívott ki magának megbecsülést a világban. Napjainkra a Nikon nagy elismerésnek örvend az olyan képalkotó termékek terén, mint a digitális kamerák, a távcsövek vagy az ipari precíziós felszerelések. A sort folytatva: Tokióban van a Yakult székhelye is, amely éllovas a probiotikumos italok terén. Az első ilyet 1935-ben vezették be, ma már a világ 33 országában érhetőek el a Yakult egészséges termékei.
Tovább erősíti a támogatók ázsiai dominanciáját a dél-koreai Samsung és a kínai Midea. A high-tech elektronika mellett az 1938-ban alapított, tegui központú Samsung ma már olyan üzletágakat is lefed, mint a felhőkarcolók és berendezések gyártása, a petrolkémiai technológia, divat, orvoslás, pénzügyek, szállodaipar. Az 1968-ban létrehozott Midea a háztartási gépek teljes palettáját nyújtja a légkondicionáló berendezésektől a hűtőszekrényeken át a mosógépekig, konyhai és más otthoni kisgépekig.
A kilencből így csak három FINA-partner európai. Az Arena a világ legjobb úszóit több mint negyven éve látja el verseny-, edzés- és szabadidős úszódresszekkel és kiegészítőkkel. A német Adidas csoport 1990-ben adott túl az 1973-ban életre hívott márkán, melynek jelenleg az olaszországi Tolentinóban van a bázisa. A nevéből is kitalálható, hogy az 1961-ben Olaszországban alapított Myrtha Pools a medencék gyártásában és beszerelésében a világ vezető cége, globálisan több mint 70 piacon van jelen. A svájci Omega a legnagyobb hagyományokkal rendelkezdő FINA-szponzor: 1903-ban alapított svájci luxusóragyártó. A cég termékei eljutottak a Holdra, meghódították az óceánok mélyét, valamint több mint egy évszázada hivatalos időmérőként szolgálnak a világ legfontosabb sporteseményein, köztük 26 olimpián.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.