Az ÁSZ jelentésében azt írta: a központi költségvetési támogatás felhasználása szabályszerű volt az MGYK-nál, azonban a 2013-2014-re nyújtott támogatás pénzügyi elszámolása nem felelt meg a jogszabályoknak. A gazdálkodás körébe tartozó, közérdekű adatokkal kapcsolatos közzétételi kötelezettségeket nem teljesítették, ezért az átláthatóság nem volt biztosított.
Az ellenőrzés megállapította, hogy a köztestület gazdálkodása nem volt teljes körűen szabályozott. A gazdálkodás szabályozási kereteit alapvetően meghatározó számviteli politika és az annak keretében kötelezően elkészítendő pénzkezelési szabályzat egyes előírásai, valamint a számlarend és a bizonylati szabályzat sem felelt meg a jogszabályi előírásoknak.
A számvevőszék rámutatott arra, hogy a jogszabályi előírás ellenére nem állítottak össze olyan leltárt, amely tételesen és ellenőrizhető módon tartalmazta volna a mérleg fordulónapján meglévő eszközöket és forrásokat mennyiségben és értékben, a beruházási és felújítási kiadások elszámolása során pedig nem érvényesült az egyedi értékelés elve.
A gyógyszerészi kamara a központi költségvetési támogatásokat a támogatási szerződésekben meghatározott célra használta fel, azonban a 2013-ban és 2014-ben kötött támogatási szerződések alapján készített elszámolások nem feleltek meg a jogszabályban előírtaknak.
A kamara az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvényben foglaltakat megsértve elmulasztotta a gazdálkodásra vonatkozó közérdekű adatainak közzétételét, ezáltal nem biztosította gazdálkodása átláthatóságát – olvasható az ÁSZ-jelentésben.
Az ÁSZ a Magyar Gyógyszerészi Kamara elnökének három, míg a kamara országos hivatala vezetőjének hét javaslatot fogalmazott meg, akiknek ezek alapján 30 napon belül intézkedési tervet kell készíteniük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.