Újabb lendületet kaphat a Lilium nevű német startup repülőtaxi-projektje, a társaság ugyanis 90 millió dolláros befektetést kapott ahhoz, hogy megvalósítsa elképzelését. Ráadásul a technológiai szektorban már figyelemre méltó eredményeket elérő befektetési cégek, valamint az egyik legnagyobb kínai internetes vállalkozás is fantáziát lát a fejlesztésben. A mostani forrást biztosítók között ott van a Skype társalapítója, Niklas Zennström Atomico nevű vállalkozása, a Twitter indulásában meghatározó szerepet játszó Evan Williams cége, az Obvious Ventures, a Tencent, valamint egy magánbankcsoport, az LGT. Az újabb befektetéssel együtt már 100 millió dollárt kapott fejlesztéseire a társaság.
A négy egyetemista által alapított német startup terve egy olyan jármű megalkotása, amely repülő taxiként könnyítheti meg a közlekedést a nagyvárosokban. A társaság a tavasszal már sikeresen végrehajtott egy pilóta nélküli tesztet egy kétüléses változattal, a most kapott forrásra alapozva pedig jelentős továbblépésre készülnek, és ötüléses modellt alkotnak majd. A teljesen feltöltött Lilium Jet a tervek szerint egy óra hosszat lenne képes haladni mintegy 300 kilométeres óránkénti sebességgel, vagyis ha sikerül megépíteni, akár a városi közlekedésben megszokottnál nagyobb távokat is meg tudna tenni. A müncheni központú cégnél azzal számolnak, hogy az első, utasokat is szállító járművük 2019-ben emelkedik majd a magasba, és 2025-re prognosztizálják a kereskedelmi jellegű szolgáltatás elindítását. Az eddigi eredmények mindenesetre ígéretesek, a viszonylag magas végsebesség mellett sikerült megoldani, hogy meglepően csendes legyen a jármű, és képes arra, hogy teljesen függőlegesen szálljon fel és le, mint a drónok, azonban az eszköz szárnyakkal is rendelkezik, ami a tervezők szerint lehetővé teszi, hogy jóval nagyobb utat tegyen meg, mint a drónok. A tervek szerint eleinte pilóta vezetné a Lilium Jetet, de a fejlesztők nem zárják ki, hogy idővel teljesen önvezető lesz.
A mindössze 70 fős német startup egyébként nincs egyedül a repülő autó kifejlesztésére vonatkozó terveivel, korábban a Világgazdaság is beszámolt az amerikai Kitty Hawk tesztjéről. Az amerikai startup igen erős háttérrel rendelkezik, hiszen olyan támogatókat tudhat maga mögött, mint Larry Page, a Google társalapítója, vagy a fejlesztést irányító vezérigazgató, Sebastian Thrun, aki a többi között az önvezető autók kidolgozásában játszott fontos szerepet, és az alapító igazgatója volt a különleges projektekkel foglalkozó X Labnak a Google-ön belül. A Kitty Hawk Flyer nevű járművének tesztjéről áprilisban érkezett hír, egy San Franciscótól mintegy száz kilométerre lévő tónál próbálták ki, nagyjából öt percig lebegett a víz felett. Bár az eszköz egyelőre prototípus, a fejlesztőcégnek nagyszabású tervei vannak, arra készül, hogy az év végén már árusítják is a speciális autót. Igaz, az első sikeres teszt óta nagy a csend a fejlesztés körül, azonban a Kitty Hawk honlapján most is az olvasható, hogy az év végén lesz információ arról, hogy mikortól és mennyiért lehet majd megvásárolni a járművet. Az amerikai cég fejlesztése egyébként inkább repülő motornak tűnik, mint autónak. Az eszközt nyolc propeller hajtja, és elektromos meghajtású, a tesztről szóló beszámolók alapján meglehetősen hangos. Sebastian Thrun a fejlesztés kapcsán azt is elmondta, hogy a végleges, kereskedelmi forgalomba szánt modell máshogy fog kinézni, és jóval halkabb is lesz majd, mint a prototípus.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.