Én hiszek a családi vállalkozásokban a tekintetben, hogy ezek a cégek képesek megjelenni a külpiacokon, hogy nem csak a multik kiváltsága az export – fogalmazott Urbán Zoltán, az Eximbank vezérigazgatója a Világgazdaság „Magyar vállalatok, családi vállalatok – Hogyan lehetünk sikeresek?” című konferenciáján.
Urbán hozzátette, már a cégek központjából irányítják a vállalkozásokat, akár Magyarországról is lehet a világ másik felén lévő folyamatokat kontrollálni. A vezérigazgató példaként egy vízgazdálkodással foglalkozó céget említett, amely Indiában tisztítja a vizet. Emellett egy jászberényi vállalkozásról is beszélt, amely műholdakkal foglalkozik.
Egy korábbi üzleti delegációban 45 magyar cég vett részt, ezek nagy része, összesen mintegy 36 vállalat volt családi vállalkozás.
Én hiszek abban, hogy nem csak beszállítói szinten tudnak megjelenni a magyar vállalatok a külpiacokon
– jelentette ki Urbán Zoltán.
A vezérigazgató felhívta a figyelmet a GfK egyik friss kutatására, amelyben a kutatócég megkérdezett több magyar céget, miért fontos nekik az exportpiacokon való jelenlét. A kutatás rámutatott, hogy leginkább az árbevétel és a nyereség növelése áll a külpiacra lépés mögött. Ezt követte a cégek azon várakozása, hogy az exportpiacok révén stabilabban tudnak működni.
A kkv-k jelentős szerepet játszanak az Eximbank hitelportfóliójában is, hiszen a kis- és középvállalatok 46 százalékot tesznek ki az Eximbank hitelállományában, amit Urbán Zoltán szavai szerint 2019-re 51 százalékra növelnének.
A vezérigazgató példákat is hozott magyar cégek sikereiről, amelyek közül többen is megemlítették a válság utáni hitelszűkét, amikor a kereskedelmi bankoknál nem jutottak hitelhez – ezeknek a vállalatoknak segített hitelhez jutni az Eximbank. A vezérigazgató elmondta, hogy a 27 partnerbankjuk mellett jelen vannak vidéki irodákban is, a helyi kamarák épületeiben kínálnak megoldásokat kockázatos piacokra lépő vállalatoknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.