A Colas Alterra Zrt. és a Siemens Zrt. hosszabbíthatja meg Budapesten az 1-es villamos vonalát az Etele térig, ez a páros nyerte el a pesti oldalon a Könyves Kálmán körút, a Győrffy István út és a Mester utca közötti szakaszon a villamosvasúti rekonstrukciós munkák kivitelezését is – derül ki az Európai Unió hivatalos lapjából, a TED-ből. Nettó 8,6 milliárd forintért végzik el a munkálatokat, ami jelentősen meghaladja az eredetileg becsült 7,3 milliárdot. A Colas és a Siemens kettősével együtt összesen öt ajánlat érkezett: a pályázók között volt a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a Strabag Építő Kft., a Kész Építő Zrt. és az SDD Konzorcium, amelynek tagjai a Dömper Kft., a Subterra – Raab Kft. és a Pannon – Doprastav Kft. A beruházást európai uniós források felhasználásával valósítja meg a közbeszerzési pályázat kiírója, a Budapesti Közlekedési Központ.
A Hengermalom út és a Fehérvári út csomópontjában létesített ideiglenes végállomás részbeni átépítésével hosszabbítják meg a kétvágányú villamospályát az Etele úton. Az 1,7 kilométer hosszú új pálya az Etele úton középfekvésben vezet majd, ahonnan a Somogyi útra kanyarodik, az új négyvágányos fejvégállomást pedig az Etele téren alakítják ki.
A nyertessel már alá is írták a szerződést, az viszont nem derül ki a tájékoztatóból, hogy mikor kezdődnek el a munkálatok, és az sem, hogy mi az átadás céldátuma. Az viszont már eldőlt, hogy az északi irányba egyelőre nem hosszabbítják meg a pályát. Holott korábban azt tervezték, hogy délen az Etele térig járnak majd a villamosok, északon pedig a Bécsi úti végállomástól a város széléig építik meg a pályát, ahol csatlakozhat az esztergomi vasútvonalhoz. Ez utóbbi azonban forrás hiányában – egyelőre – lekerült a napirendről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.