Vásárlóként vagy vállalkozóként csaknem minden tizedik magyar kapcsolatban áll a közvetlen értékesítéssel – derül ki a felmérés összefoglalójából, amelyet szerdán juttattak el az MTI-hez. A nemzetközi tapasztalatokhoz hasonlóan Magyarországon is inkább a nők választják a közvetlen értékesítői tevékenységet, a férfiak hazai 31 százalékos részaránya viszont világviszonylatban magasnak számít.
Magyarországon a wellness termékek és az étrendkiegészítők a legnépszerűbbek, direkt értékesítőktől 57 százalékban ezeket vásárolják a fogyasztók, 20 százalék a kozmetikai és szépségápoló szerek aránya, és 9 százalék a háztartási cikkeké. Míg Európában magas, 8,9 százalék a lakáskorszerűsítéshez szükséges termékek és szolgáltatások eladása, Magyarországon nincs ilyen kínálat.
A tájékoztatás szerint a Közvetlen Értékesítők Szövetsége Világszervezetének (WFDSA) adatai alapján nemzetközi szinten a közvetlen értékesítés összforgalma 182,5 milliárd dollárra emelkedett tavaly, ami csaknem 2 százalékos bővülés 2015-höz képest, és csaknem 16 százalékos növekedés 2013 óta.
Az értékesítők száma világszerte 107 millió volt, 3 százalékkal több, mint az előző évben.
Az ágazat legnagyobb piaca Ázsia és a Csendes-óceáni térség, ezt követi Észak- és Dél-Amerika, majd Európa. Az európai közvetlen értékesítés a globális összforgalom 20 százalékát tette ki, értéke 36 milliárd dollár volt, 3 százalékkal meghaladta az előző évit. Az értékesítők száma 14,8 millió volt, 2 százalékkal több, mint az előző évben.
A legnagyobb összforgalmú országok közé tartozik Németország, Franciaország, Nagy-Britannia, Olaszország és Lengyelország.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.