Bár még csak néhány nap telt el az évből, az internetes kereskedelmi óriás részvényei 2018-ban már 6,6 százalékkal nőttek. Ebben közrejátszott az is, hogy az Amazon a hálaadást követő fekete péntekkel kezdődő öthetes ünnepi időszakban lényegében tavaly is a földbe döngölte riválisait az online vásárlások tekintetében: a seattle-i székhelyű cég az összes internetes költés 89 százalékát realizálta a meghatározó kereskedelmi láncok körében, még a második Wal-Mart is messze lemaradt mögötte mindössze 4,4 százalékos részesedésével.
A legutóbbi növekedéssel Bezos vagyona túlszárnyalta Bill Gates Microsoft-alapító 1999-es rekordját. Az Amazon vezetője először tavaly júliusban előzte meg ideiglenesen, egy napra a Microsoft alapítóját a leggazdagabb emberek listáján, majd októberben ismét maga mögé utasította Gatest 93,8 milliárd dollárjával, aki ezúttal már nem tudott visszaelőzni. Az internetes kereskedelmi cég első emberének vagyona egy hónappal később, az ünnepi vásárlási időszak kezdetén először átlépte a 100 milliárd dollárt is, így 2018 elején már a világ valaha volt legvagyonosabb emberének és Bill Gates után a második olyan üzletembernek mondhatja magát, akinek sikerült tizenhárom számjegyű vagyonra szert tennie.
A helycserében az Amazon szárnyalása mellett szerepe van a 62 éves Bill Gates altruizmusának is. A technológiai guru vagyona ma több mint 150 milliárd dollár lenne a Bloomberg beszámolója szerint, ha nem adományozta volna el annak jelentős részét alapítványán keresztül. A nyilvános adatok szerint Gates 700 millió Microsoft-részvényt, 2,9 milliárd dollár készpénzt és egyéb vagyonelemeket adományozott jótékony célra 1996 óta.
A most 52 éves Jeff Bezos akkoriban még saját seattle-i garázsából működtette az 1994-ben alapított Amazon internetes kereskedelmi vállalatot, amely az elmúlt 23 év alatt a világ vezető internetes kereskedelmi vállalatává nőtte ki magát. Az űrkutatás és a sci-fi iránt rajongó üzletember a Blue Origin vállalaton keresztül csaknem két évtizede az űriparban is érdekelt, a cég a jövő évben tervez turistajáratokat indítani az űrbe. A vállalkozó néhány éve a médiapiacra is belépett, 2013-ban vásárolta meg a nagy múltú Washington Post napilapot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.