BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megduplázódott a vasúti teherforgalom Kína és Európa között

Duplájára nőtt Kína és Európa között a vasúti teherforgalom tavaly a kínai nemzeti fejlesztési és reformbizottság (NDRC) szóvivőjének hétfői tájékoztatása szerint.

Tavaly 3673 konténervonat tette meg az utat Kína és Európa között, több mint kétszer annyi, mint 2016-ban és több mint az előző hat évben összesen. A járatok száma az NDRC tervei szerint 2020-ra évi ötezerre emelkedik.

Az első Kínába induló exportvonat a Rail Cargo Terminal – BILK Zrt. fővárosi székhelyén 2017. november 27-én. A Kína-Közép-Kelet-Európa (KKE) csúcstalálkozó alkalmából elindult az első két exportvonat Kínába, a szerelvények egyike Ukrajnán, Oroszországon és Kazahsztánon át visz árut a távol-keleti államba, a másik vonat konténereit a görögországi Pireusz kikötőjéből hajón szállítják tovább.
Forrás: MTI – Illyés Tibor

A tengeri szállításnál gyorsabb és a légi szállításnál olcsóbb közvetlen vasúti teherszállítási kapcsolat 2011 márciusában jött létre Kína és Európa között és az európai célállomások száma azóta már 36-ra emelkedett. A szállítmányozónak a menetidőt ezalatt több mint húsz napról esetenként két hétnél is rövidebb időre sikerült csökkentenie, a szállítási költségeket pedig negyven százalékkal lefaragnia.

Az Európai Unió Kína legnagyobb kereskedelmi partnere. Tavaly a kétoldalú kereskedelmi forgalom volumene 15,5 százalékkal nőtt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.