BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megbicsaklott a fogyasztói bizalom Németországban

A márciusi német fogyasztói hangulatindex 10,8 pont lett a – 2001 októbere óta legmagasabb értéket jelentő – februári 11 pont után a GfK nürnbergi piackutató intézet felmérése szerint. A szakértők 10,9 pontra számítottak.

A szakértők által vártnál nagyobb mértékben romlott a német fogyasztói bizalom – áll a GfK szerdán közzétett felmérésében.

A nürnbergi piackutató intézet márciusi fogyasztói hangulatindexe 10,8 pont lett a februári 11 pont után, ami 2001 októbere óta a legmagasabb érték volt.

Szakértők kisebb gyengülésre, 10,9 pontra számítottak.

A jövedelmi várakozásokkal kapcsolatos alindex 3 ponttal 53,8 pontra, három hónapos mélypontra süllyedt, a vásárlási hajlandóságot jelző almutató pedig 4,1 ponttal, július óta legalacsonyabb szintre, 56,3 pontra gyengült.

A mintegy kétezer ember megkérdezésével készült felmérés szerint a fogyasztók borúlátóbbak a német gazdaságot illetően, az erre vonatkozó mutató jelentősen gyengült, a februári 54,4 pontról 45,6 pontra esett, de így is jóval magasabban állt az egy évvel korábbi 9,7 pontnál.

https://www.vg.hu/gazdasag/emelik-bereket-nemet-munkaltatok-2-781751/

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.