Az eSportból származó bevételek tekintetében Oroszország 2017-ben 38 millió dollár összeggel vezető szerepet töltött be, míg az európai piacok bevételeinek teljes összege 253 millió dollárt volt – derül ki a PayPal és a SuperData közös kutatásából.
Európában jelenleg 576 ezer dolláros 2017-es bevétellel Magyarország a legkisebb piac, de a szakértők 2018-ra a piac értékének 16 százalékos növekedését prognosztizálják.
Ez a növekedési ráta alacsonyabb, mint a 2017-es európai átlag (29 százalék), de magasabb olyan országokénál, mint például Olaszország (15 százalék), vagy Írország (5 százalék). Az európai eSportból származó összbevétel 2018-ban várhatóan eléri a 325 millió dollárt.
Európában az eSportban körülbelül 27 millió ember, Magyarországon 379 ezer fő vesz részt. Az elemzők szerint minden piacon további növekedésre lehet számítani, ami alól Magyarország sem kivétel: hazánkban az eSport közönsége 2017-hez viszonyítva 2019 végéig várhatóan 36 százalékkal nő, míg az európai átlagos növekedés várhatóan 21 százalék lesz.
Az eSportot általában a fiatalabb korosztályhoz kötik, így nem meglepő, hogy a magyar eSport közönség 37 százaléka 18-24 éves korosztályból kerül ki, míg 23 százalékkal a második legnagyobb korcsoport a 25-34 évesek. A kutatás szerint ugyanakkor, bár elenyésző számban, de az 55 év feletti korosztályban is akadnak érdeklődők (4 százalék).
Bár az eSportot és videojátékokat általában a férfiak időtöltéseként tartják számon, úgy tűnik, a piac növekedésével egyre nő a nemek közötti egyenlőség is.
Tavaly a magyar eSport közönségének 18 százaléka volt nő, ami megegyezik az európai átlaggal.
A nők aránya Svédországban a legmagasabb, ahol az eSport közönség negyedét teszik ki. A nők legkevésbé Bulgáriában (11 százalék), Olaszországban (12 százalék), és Spanyolországban (13 százalék) érdeklődnek az eSport iránt. A kutatás szerint a Egyesült Arab Emírségekben a közönség 14 százalékát teszik ki nők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.