Átlagosan 20 százalékkal növelhetik bevételeiket azok a vállalkozások, amelyek nemcsak az ügyfélfolyamatokat, hanem a belső ügyintézést is digitalizálják – derül ki az International Data Corporation (IDC) felméréséből. A kutatás szerint a vállalati háttérfolyamatok teljes digitalizációja (ITX) az első évben 8, minden további évben 3-3 százalékkal növeli az árbevételt, a cégek ötéves átlagos növekedési üteme (CAGR) pedig 3,7 százalékos lehet.
A megkérdezett IT-cégek szerint az egy termék vagy szolgáltatás előállítására vagy kutatására fordított idő 44 százalékkal kevesebb. Az érintett vállalatok technikai lemaradása 32 százalékkal csökkent, az IT-büdzséből tehát ekkora részt lehet további fejlesztésre, innovációra fordítani. A válaszadók szerint az IT-csapat hatékonysága 44 százalékkal nőtt a digitalizáció után.
A 16 gazdasági szervezet bevonásával készült felmérés azt mutatta ki, hogy a teljes digitalizáción áteső cégek a többletbevételeiket az üzleti folyamatok több szintjén is tudták realizálni: csökkentették a termékeik piacra jutásának idejét, így megelőzhették versenytársaikat, javították a meglévő termékek, szolgáltatások minőségét, valamint növelték az új termékekre és szolgáltatásokra jutó kapacitást.
Az ITX segít, hogy az alkalmazója könnyebben, gyorsabban reagáljon az üzleti környezet változására és kihívásaira, valamint csökkenti a nem tervezett leállások idejét: 69 százalékkal csökkent a leállások okozta bevételkiesés mértéke, és 73 százalékkal mérséklődött a kieső munkaidő.
A cégek egyéb területekről is beszámoltak, ahol segített az átfogó digitalizáció. Így például hatékonyabbá teszi a munkavállalók időbeosztását, növeli a munkaórák hatékonyságát, a felhőszolgáltatásokat használó vállalkozások pedig elérési területüket tudták növelni. A háttérfolyamatok is egyre gyorsulnak: a teljes digitalizációval az új virtuális számítógépek üzembe helyezési ideje 58 százalékkal, a szervereké 48 százalékkal, a tárhelyeké pedig 28 százalékkal csökkent a részt vevő cégek szerint.
Összességében az ITX munkaerőt szabadít fel, hatékonyabbá és versenyképesebbé teszi a vállalat működését, a gyorsabb és pontosabb munkavégzés pedig végső soron az ügyfél-elégedettséget is növelte.
Az IDC felmérése ugyan mindössze 16 gazdasági szervezet bevonásával készült, de ezek a cégek elég nagyok voltak: a munkavállalóik átlagos száma 10 ezer fő, éves átlagbevételük pedig 1,6 milliárd dollár. A megkérdezettek összefoglalták azt is, hogy mi volt a digitalizáció célja. A két leggyakrabban előforduló válasz az volt, hogy vagy a teljes belső ügyintézést automatizálni akarták, hogy felszabaduljon a munkaerő, vagy pedig a lehető leggördülékenyebben akarták futtatni az üzleti folyamataikat.
Az IDC szerint a teljes digitalizáció feltétele, hogy ne csak a cég menedzsmentje, hanem minden szintje támogassa az IT-csapat munkáját. Sőt, a teljes IT-részleg átalakítást igényelhet, a kutatás szerint ugyanis az adminisztratív munkakörben dolgozók egy jelentős része nem képes kezelni a teljesen digitalizált rendszereket.
A felmérés azt mutatta: az ITX-re való átállást egy, a helyszíni és felhőalapú szolgáltatásokat keverő, hibrid rendszer telepítésével hatásos elkezdeni. A tanulmány készítői megjegyezték: a teljesen digitalizált rendszerek kiépítése nem olcsó, a legtöbb vállalat egyszerűen sajnálja rá a tőkét, de az összes megkérdezett alátámasztotta: nemcsak megtérül a befektetés, hanem a bevételnövekmény jelentősen meg is haladja a kezdeti ráfordítást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.