BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fontosabb a jó közeg a fizetésnél

Megváltoztak a munkaerőpiaci erőviszonyok: már nem a munkáltató választ, hanem a munkavállaló, és számonkéri az ígéreteket.

Nem tartotta be a munkáltató, amit a hirdetésben és az állásinterjún ígért, ez volt a felmondás leggyakoribb oka (42 százalék) az elmúlt két évben munkahelyet változtató feldolgozóipari és kereskedelmi dolgozók körében – derült ki a HR-Evolution Kft. reprezentatív fluktuációkutatásából.

Az átverés – a felmondás okaként – különösen a férfiaknál fontos szempont, 49 százalékuk váltott ezért munkát, míg a nőknek csak a 34 százaléka. A második leggyakoribb ok, hogy máshol magasabb fizetést és vonzóbb juttatásokat ígértek. A harmadik felmondási ok (35 százalékban) az embertelen bánásmód és munkakörnyezet volt.

Az egyik leggyakoribb probléma, hogy a cégek túlzó ígéretekkel kecsegtetnek az álláshirdetésekben, gyakran még az állásinterjún is. Például a maximálisan elérhető bért kommunikálják, de az elérésének szinte teljesíthetetlen feltételeit már nem

– mondta Csikós Nagy Katalin, a HR-Evolution Kft. ügyvezetője, fluktuációkezelési szakértő. Szerinte ez a munkavállalói magatartás jól mutatja, hogy megváltoztak a munkaerőpiaci erőviszonyok: már nem a munkáltató választ, hanem a munkavállaló, és számonkéri az ígéreteket. Ha rájön, hogy rászedték, továbbáll, amint teheti.

Az adott cégnél már legalább két éve dolgozó munkavállalók 56 százaléka az embertelen bánásmódra és a rossz körülményekre hivatkozva mond fel. A magasabb fizetés és a vonzóbb juttatás 51 százalékuknál lenne indok a váltásra. A harmadik ok, amiért elmennének máshová dolgozni, az a rossz munkahelyi légkör. A szakértő szerint sok helyen, ahol magas a fluktuáció, a vezetők még nem jöttek rá a saját felelősségükre.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.