Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalmának volumene 6,6 százalékkal nőtt idén februárban az előző év azonos időszakához viszonyítva, naptárhatástól megtisztítva
- írja második becslésében a Központi Statisztikai Hivatal (KSH), hozzétéve, a második becslés adata 0,1 százalékponttal magasabb az első becslésben közöltnél.
Az adatok szerint az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 3,6 százalékkal nőtt. Az élelmiszer-kiskereskedelem 78 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 4,4, míg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 0,7 százalékkal nőtt.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 9,2 százalékkal emelkedett.
Növekedtek az eladások az iparcikk jellegű vegyes- (19 százalék), a bútor-, műszakicikk- (12 százalék), könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk- (7,4 százalék), valamint a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben (7 százalék).
Ezzel szemben a forgalom volumene csökkent a textil-, ruházati és lábbeli- (0,6 százalék), valamint a használtcikk-üzletekben (6,3 százalék).
Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 3,9 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 18 százalékkal emelkedett, folytatva az évek óta tartó bővülést. Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 9,8 százalékkal nőtt. A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 15 százalékkal bővültek – írja a KSH.
2018. februárjában az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 749 milliárd forint volt. Az országos kiskereskedelmi forgalom 48 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 36 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 16 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.
A kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 7,2 százalékkal emelkedett 2018. január–februárban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 4, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 10,9, az üzemanyag-kiskereskedelemben 8,9 százalékkal nőtt az értékesítés volumene.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.