A vállalatok a piaci túlélés és a gyarapodás érdekében kénytelenek új technológiákat, folyamatokat és készségeket alkalmazni az ügyféligények kielégítésére. A változás első és legfontosabb lépése az informatika átalakítása, hogy a szervezetek gyorsabban piacra juttathassák termékeiket, versenyképesek maradjanak, és ösztönözzék az innovációt.
Az ESG 2018-as, a Dell EMC és az Intel által megrendelt,
az informatikai átalakulás érettségét értékelő felmérésében részt vevő válaszadók 81 százaléka egyetért azzal, hogy ha kimaradnak az informatikai átalakulásból, szervezetük nem lesz többé versenyképes a piacon. Tavaly még csak 71 százalék gondolta így.
„Az új versenyelőnyt az adatok képezik, az adatok azonban nagymértékben megoszlanak a hálózati végpontok, a központi adatközpont és a felhő között. A szervezetek belátják, hogy gyorsan kell cselekedniük ahhoz, hogy az adatokat az üzletben is felhasználhatóvá alakítsák, ami azt jelenti, hogy olyan teljes körű informatikai infrastruktúrára van szükség, amely képes kezelni, elemezni, tárolni és védeni az adatokat, függetlenül azok helyétől” – mutatott rá Jeff Clarke, a Dell Technologies termékekért és üzemeltetésért felelős alelnöke.
A felmérésben szereplő négyezer szervezet 88 százaléka azt állítja, hogy vállalatukra nagy nyomásként nehezedik, hogy minél gyorsabban minél több új terméket és szolgáltatást nyújtsanak. Az átalakult szervezetek 22-szer nagyobb eséllyel előzik meg versenytársaikat, amikor új termékeket és szolgáltatásokat dobnak piacra, és két és félszer valószínűbbnek tartják, hogy a következő pár évben erős versenypozícióban lesznek a piacon. Az átalakult vállalatok 18-szor nagyobb valószínűséggel hoznak jobb és gyorsabb, adatokra épülő döntéseket, mint versenytársaik, és kétszer nagyobb eséllyel teljesítik túl bevételi céljaikat.
Bár az átalakulás elérése tetemes ráfordítást igényel, kutatásunk azt mutatja, hogy azok a vállalatok, amelyek ezt sikerrel végrehajtották, valódi üzleti eredményeket érnek el, azaz nagyobb eséllyel előzik meg versenytársaikat az új termékek és szolgáltatások piacra juttatásakor, gyorsabban hoznak jobb, adatalapú döntéseket versenytársaiknál, és túlteljesítik célkitűzéseiket
– mondta John McKnight, az Enterprise Strategy Group kutatási alelnöke.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.