Hatékonyabb oktatáspolitikát és képzési programokat kell kidolgozni, és nagy hangsúlyt kell fektetni a teljes szakmai pályafutást végigkísérő folyamatos tanulásra, ha fel akarunk készülni az automatizáció és a mesterséges intelligencia támasztotta kihívásokra – derül ki az Automatizálás Felkészültségi Index (ARI) Ki áll készen az innováció következő hullámára? című jelentésből.
Az ABB és a The Economist új automatizálási felkészültségi indexe a robotika és a mesterséges intelligencia (AI) szempontjából az ilyen szempontú felkészültség alapján 25 országot vizsgált és rangsorolt.
A jelentés megállapítja, hogy a világ számos országában még csak most kezdik felismerni a mesterséges intelligenciában, valamint a robotikára alapozott automatizálásban rejlő lehetőségeket és kihívásokat.
A tanulmány leszögezi, hogy „a kormányok, az ipar, az oktatási szakemberek és más érdekelt felek között nagyobb fokú együttműködés szükséges ahhoz, hogy a politikai döntéshozatal lépést tudjon tartani az automatizálás terén zajló innovációval.
Felhívják a figyelmet, függetlenül attól, hogy a politikai döntéshozók felkészültek-e rá, vagy sem, a vállalatok gyorsan integrálják tevékenységeikbe az AI-t és a fejlett robotikát. Mivel a bevezetési folyamat üteme a következő években tovább gyorsul, a gazdaságokra és a munkaerőre gyakorolt hatásuk s ezzel együtt a koncentráltabb oktatás és képzés iránti igény egyre világosabbá, egyre sürgetőbbé válik.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.