A 21. század családtámogatása és nyugdíja elnevezésű, kiemelt projektet indított el a Magyar Államkincstár. Antal Renáta, a Magyar Államkincstár uniós projektigazgatója elmondta:
a cél egy korszerű, az ügyfelek igényeit kiszolgáló, az ügyintézők feladatellátását támogató rendszer létrehozása, amely könnyen kezelhető.
Szerinte egységes, költséghatékony ellátási rendszer alakulhat ki, rövidülhet az ügyintézés ideje, csökken a papíralapú ügyintézés.
Antal Renáta úgy vélte: a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztési Operatív program egyedülálló lehetőséget kínál a nyugdíjágazat számára a működési struktúrák és rutinok megújítására, egy XXI. századi szolgáltató modell kialakítására.
A 2020-ig szóló közigazgatási és közszolgálati fejlesztési stratégia szervezett, költséghatékony, professzionális állam kiépítését tűzte ki célul.
Ennek része a digitális állami szolgáltatások kiépítése, az elektronikus ügyintézés támogatása (vagyis az, hogy az állampolgárok minél több ügyet intézhessenek akár otthonról is), valamint annak megteremtése, hogy a kormányablakoknál intézhető ügyek lefedhessék a különféle élethelyzetek esetén igénybe vehető ellátások széles körét.
Fontos szempont a valódi szolgáltatói szemlélet megteremtése, összhangban a “jó állam” koncepciójával, amely magába foglalja, hogy a közjó érdekében és keretei között a közigazgatás szereplői a legmegfelelőbb módon szolgálják az egyének, közösségek és vállalkozások igényeit.
A projekt során megvalósuló informatikai fejlesztésekkel a Magyar Államkincstár tovább egyszerűsítheti, illetve gyorsíthatja az egyes hatósági eljárások lefolytatását, emellett az ügyfelek részére jó néhány ügytípusban garantálja az egyszerűbb megítélésű ügyek önálló – ügyintézői közreműködés nélküli – megindítását, illetve azonnali elintézését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.