Bár a kiskereskedelem 4,9 százalékos tavalyi növekedésén belül az élelmiszer-forgalom 2,7 százalékos bővülését az üzemanyag-értékesítés (3,3 százalék) és a non-food kategória fejlődése (8,3) is felülmúlta, a pénzügyi beszámolók közzététele után mégis az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok külön versenyét övezi kiemelt figyelem. A Cégközlöny adatbázisa és a Trade Magazin szaklap becslése alapján kirajzolódó rangsorban
a Tesco áll az élen, miután a bruttó árbevétele 3,5 százalékos növekedéssel elérte a 808,8 milliárd forintot a 2017-es üzleti évben.
A vizsgált időszakban a Tesco hazai hálózata 112 hiper-, 35 szupermarketből és 59 kényelmi formátumú, úgynevezett convenience üzletből állt, a vállalatnak egy egység átlagosan 3,92 milliárd forintot hozott a konyhára.
A cég pénteken közölte, hogy megújította budaörsi és csepeli áruházát: az új dizájn mellett a vásárlói teret is optimalizálták.
A kiskereskedelmi láncok rivalizálását alapvetően a beszerzés, a logisztika és a munkaszervezés hatékonysága dönti el, az egy üzletre vetített forgalomból pedig aligha jönnek ki jól az elaprózott bolthálózatok. Így
a Coop hiába növelte 3,8 százalékkal 604 milliárd forintra a bruttó bevételét, mivel a kimutatás szerint 4910 üzlete van, egy év alatt átlagosan csak 123 millió forint gyűlt össze egy egységén.
A lánc sajátossága, hogy az üzletek csaknem fele nem Coop-kisbolt, mégis a rendszer része. A társaság májusi közgyűlésén az is elhangzott, hogy informatikai fejlesztéseket hajtanak végre, amelynek finanszírozása érdekében tőkeemelésről döntöttek.
Az egy üzletre jutó bevétel terén a Coop ellenpólusa az Auchan. Az addig 19 hipermarketet üzemeltető társaság tavaly szeptemberben Szekszárdon átadta 20. egységét, ezúttal egy szupermarketet.
A teljes cikket a hétfői Világgazdaságban olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.