A magyaroknak csak a 35 százaléka menne külföldre dolgozni, míg a globális átlag 57 százalék. Ez a mutató alacsonyabb, mint négy éve, amikor 58 százalék mondta, hogy szívesen költözne külföldre dolgozni. Magyarországon a csökkenés a fiatalok és a magasan képzettek körében is szignifikáns, a fiatalok 45 százaléka menne külföldre, szemben a korábbi 60 százalékkal, míg a magasan képzetteknek most 37 százaléka költözne, ellentétben a 2014-es 65 százalékkal – derül ki a Boston Consulting Group és a Profession.hu Decoding Global Talent 2018 című kutatásából.
A felmérés készítői szerint érdekes eredmény, hogy
a húsz év alattiak mobilitási hajlandósága 66 százalék, ami meghaladja a globális átlagot. A hazai munkaerőpiacra évtizedek óta érezhető hatást gyakorol, hogy a magyar átlagnál (35 százalék) többen mennének külföldre munkát vállalni az IT- és technológiai szektorban dolgozók közül (46 százalék), az üzleti adminisztrációból (44 százalék) és a médiából (43 százalék).
A doktori fokozattal rendelkezők szintén ide tartoznak, közülük 40 százalék költözne külföldre dolgozni.
Egész Kelet-Európában csökkent az elvándorlási szándék, míg 2014-ben még a globális átlagnál nagyobb mértékben terveztek külföldi munkavállalást ebben a régióban.
A tanulmány szerint a változás oka, hogy a kelet-európai országok gazdaságai megerősödtek, és a korábbiaknál sokkal jobb munkalehetőségeket teremtettek az itt élők számára.
Németország lett a második legnépszerűbb desztináció az Egyesült Államok után. Németország nem csupán a teljes népességen belül, hanem a harminc év alattiak között is a második legnépszerűbb célország mind a mester-, mind a doktori fokozattal rendelkezők, valamint a digitális szakemberek körében.
A Brexit ellenére London még mindig az első a városok rangsorában, megelőzve New Yorkot és Berlint is. Ezen városok mellett olyan központok is előreléptek, mint Dubaj, Abu-Dzabi vagy Hongkong, amelyek népszerűsége az elmúlt négy évben szignifikánsan nőtt.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.