A 33. Forma–1-es Magyar Nagydíj négy napja alatt jóval több, mint 200 ezer néző látogathat ki a Hungaroringre
– mondta a Világgazdaságnak Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. Ez a szám akár
210-220 ezerre is nőhet, elvégre a 2016-os 176 ezres nézőszám után tavaly 199 ezren szurkoltak a helyszínen, és a sportdiplomata jelezte, hogy az elmúlt évhez képest 10 százalékkal jobbak az előzetes jegyértékesítési adatok.
Az érkező vendégek összetételére nincs pontos felmérésük, de Gyulay szerint nem alaptalan a becslés, amely szerint a drukkerek 70-80 százaléka külföldi. A legtöbben Hollandiából, Németországból, Nagy-Britanniából és Ausztriából érkeznek az elnök tapasztalatai szerint.
A Hungaroring Sport Zrt. tavaly 5,8 milliárd forintos forgalom mellett 39 milliós nyereséggel zárta az évet. A társaság bevételeinek több mint háromnegyede a Magyar Nagydíjhoz köthető, de Gyulay Zsolt szerint a kedvező jegyeladási adatok nem jelentik automatikusan azt, hogy növelhetik az idén a nyereséget, hiszen a költségeik is megugrottak.
Példaként felhozta, hogy mobillelátókat építettek a futamra, illetve meghosszabbították a törmelékfogó kerítést. A korábbi évekhez képest változás, hogy nagyobb területen és több programmal várja az érdeklődőket a szurkolói zóna. Gyulay Zsolt jelezte, hogy a Forma–1-es relikviákat légkondicionált sátrakban kínálják majd, de a vállalkozószelleműek kerékcsereversenyen és az e-sportban is szerencsét próbálhatnak.
A futamra érkező szurkolók könnyen elkölthetnek 300-400 eurót is a magyarországi tartózkodásuk során, a sportesemény legfőbb hozadéka azonban nem a közvetlen idegenforgalmi bevétel, hanem az országimázs – fogalmazott lapunknak Szabados Gábor sportközgazdász. Ettől függetlenül persze nem elhanyagolható a hagyományosan július végi lebonyolítás, így a turisták többsége nem három-négy napra, hanem egy egész hétre érkezik, ez pedig tetemes pluszbevételt generál az éttermeknek, szállodáknak.
Kifejtette, hogy nemcsak későbbi turisztikai költéseket, hanem befektetői döntéseket is előmozdíthat, hogy Mogyoród továbbra is a Forma–1-es naptárban szerepel, s 2026-ig biztosan ott marad. Máskülönben nem érné meg 1986 óta évről évre megrendezni a versenyt, hiszen az exponenciálisan növekvő jogdíjakat és rendezési költségeket önmagában a jegybevétel nem ellensúlyozhatja.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.