BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesebb háztartás éli fel a napi kiadások miatt megtakarításait

Idén már 200 ezer gyerek tanul órarendszerűen a pénzügyekről.

Az évtized eleje, 2010 óta 34-ről 20 százalékra csökkent a megélhetési gondokkal küzdő családok aránya, azoké, akiknek a jövedelme nem minden hónapban fedezte a megélhetési költségeiket – derül ki a Pénziránytű Alapítvány megbízásából a GfK által végzett kutatásból.

A vizsgálat módszertanát az az OECD által kidolgozott metódus képviselte, amelynek alapján ötévente felmérik a világ számos országában a lakosság pénzügyi tájékozottságát és pénzügyi kultúráját.

A hazai lakosság anyagi helyzetének egyértelmű javulását mutatja az is, hogy a felmérés szerint a vizsgált időszakban egyre kevesebben csökkentették a kiadásaikat, illetve használták fel megtakarításaikat a napi kiadások fedezésére.

Fotó: Shutterstock

Más számokban ugyanakkor nem állunk jól a pénzügyi tudatosság terén: a nyolc évvel ezelőttihez képest harmadával, 32 százalékról 21 százalékra esett azon családok aránya, amelyek havonta megtervezték bevételeiket és kiadásaikat.

A vizsgálat értékelése igyekszik pozitív képet festeni erről, mondván, a tervezés fellazulása a megélhetési nehézségek csökkenésével áll összefüggésben, ám sokak szerint épp ilyen helyzetben fontos az előrelátás és a tudatosság, hogy elkerüljük a veszélyeket. E vonatkozásban a fiatalok segíthetik a szülőket.

A Pénziránytű Alapítvány tegnap mutatta be mobileszközökön játszható új pénzügyi oktatójátékát, amely elsősorban a 7–8. osztályos diákoknak kínál élményalapú pénzügyi ismeretszerzési lehetőséget. Az új játék az alapítvány 2017-ben megjelent, Küldetések a pénz világában című tankönyvének anyagára épülve, a mindennapokban a családok előtt álló pénzügyi feladatok megoldásán keresztül bővíti a fiatalok ismereteit.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.