BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pályadíjkönnyítést kérnek a közutasok

Automatikusan csökkenjen vagy szűnjön meg az autópályadíj azokon a szakaszokon, amelyeken a közúti fuvarozók az éppen ott folyó felújítások miatt nem kapják meg a díjért járó szolgáltatást – kéri a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete.

Már a második levelével ostromolja a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedésért felelős államtitkárát annak érdekében, hogy

kompenzálják azokat a fuvarozókat, akik/amelyek megbízásaikat késve, kerülőúton vagy drágábban tudják teljesíteni az autópályákon folyó munkák miatt.

A Tóth Péternek írt első, július 2-i levél az M1-es felújítása kapcsán született. A beruházást az egyesület természetesen üdvözli, de felpanaszolja, hogy az esetenként tíz kilométeresnél is hosszabb torlódásokból adódóan drasztikusan romlott az áruszállítóknak nyújtott szolgáltatás. Így bizonytalanná vált a fuvarok időbeli teljesítése és tervezhetősége, ezzel az ügyfeleik bizalmát is elveszíthetik a fuvarozók.

A hosszabb menetidő ráadásul olyan pluszköltségeket generál, amelyeket nem lehet áthárítani a megbízóra, és mindez még további hónapokig tart.

Az MKFE a vonatkozó útdíjrendelet alapján indokoltnak tartja és kezdeményezi, hogy az érintett szakaszokon függesszék fel, de legalább 50 százalékkal csökkentsék az útdíjat.

Fotó: MTI/Bodnár Boglárka

Az egyesület a leveleire nem kapott választ – tudta meg a Világgazdaság Árvay Tivadartól. Az MKFE megbízott főtitkára elmondta, hogy levelük elküldése után néhány nappal a szaktárca kikérte a szervezet véleményét az M1-es rekonstrukciójának műszaki részleteiről. Az erre adott, egyetértő válaszban az MKFE megismételte a kérését.

Majd a napokban újabb levelet írtak, miután megkezdődött az M0-s még nagyobb forgalmi nehézségeket ígérő felújítása:

a szigetszentmiklósi lehajtás szüneteltetése miatt például igen körülményessé vált a Csepel-szigeten működő ipari létesítmények, logisztikai parkok megközelítése. A Balatonnál már megkezdődött az M7-es felújítása is.

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.