Az Európai Unió támogatásával végzett felmérés alapján
Az üzleti bizalmi indexen belül csak a kereskedelmi várakozások javultak, az ipari és az építőipari bizalom jelentősen csökkent, a szolgáltató cégek várakozása pedig lényegében változatlan maradt. Az ipari bizalmi index júliusi történelmi csúcsához képest szeptemberben második hónapja csökkent, s bő egy éve volt utoljára ilyen alacsony. Augusztushoz képest egyaránt romlott a termelési helyzet, a kilátások, a rendelésállomány – ezen belül az exporté is – és a készletek megítélése.
Az építőipari bizalmi index szeptemberben öt havi mélypontjára esett, igaz történelmi csúcsához képest. Szeptemberben a mély- és a magasépítő cégek kilátásai is romlottak. Az előző háromhavi termeléssel kapcsolatos elégedettség számottevően csökkent, s némileg romlott a rendelésállományok minősítése is.
A kereskedelmi bizalmi index szeptemberben kéthavi csökkenés után megközelítette év eleji, mindenkori maximumát.
Az eladási pozíció és a rendelésállomány megítélése javult, a készleteké romlott. A szolgáltatói bizalmi index szeptemberben lényegében nem változott. Az általános üzletmenet megítélése javult, de a forgalmi várakozások kissé romlottak.
A foglalkoztatási hajlandóság a kereskedelem kivételével – ahol erősödött – augusztusban jellemzően kissé gyengült, a lakosság munkanélküliségtől való félelme viszont az augusztusi átmeneti emelkedés után ismét csökkent, s közel került nyári, minden idők legalacsonyabb szintjéhez.
Az áremelési törekvés ugyancsak a kereskedelem kivételével – ahol kissé erősödött – némileg visszafogottabb lett,
a fogyasztók inflációs várakozása viszont augusztusi erősödése után ismét gyengült.
A magyar gazdaság várható helyzetének megítélése az iparban és az építőiparban látványosan rosszabb lett, a kereskedelemben és a szolgáltató cégek valamint a lakosság körében viszont kissé javult.
A GKI fogyasztói bizalmi index a július-augusztusi romlás után szeptemberben visszaemelkedett júliusi szintjére. A lakosság saját pénzügyi helyzetét változatlannak, jövőbeli megtakarítási képességét viszont sokkal jobbnak érezte, mint egy hónappal ezelőtt. Ez utóbbi megugrása előző havi zuhanása után következett be, ugyanakkor a fogyasztók utoljára 16 éve érezték ennél is biztatóbbnak megtakarítás lehetőségeiket. Kedvezőbbnek minősítették az emberek a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségét is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.