A szakképzésben a készségekre építve kell oktatni, és szélesíteni szükséges az oktatás alapját, amelyre az adott specializációt rá lehet fonni – mondta Pölöskei Gáborné, az Innovációs és Technológiai Minisztérium szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkára az Újpesti Két Tanítási Nyelvű Műszaki Szakgimnáziumban.
A Hálózati Tudás Terjesztéséért Programiroda Alapítvány három Cisco webex board eszközt adott át a Budapesti Műszaki Szakképzési Centrumnak, hogy a központ három szakgimnáziumában kísérleti jelleggel használják azokat, így egy időben bekapcsolódhatnak az oktatásba, és vehetik át a digitális tananyagot.
Pölöskei Gáborné a Világgazdaságnak elmondta:
fejleszteni kell a hálózatokra épülő gondolkodásmódot, az együttműködés, a kreativitás kiteljesedése felé kell vinni az oktatást. Ez jelenti az új technikák, technológiák megismerését, felhasználásának elősegítését is. A digitális világ már minden egyes tantárgynál fellelhető, a gyermekek érdeklődését felkelti, hatékonyabb információ átadást tesz lehetővé.
Az államtitkár szerint a szülőknek és az általános iskolai pedagógusoknak is tudniuk kell, hogy egy szakgimnázium alternatív lehetőség a legjobb gimnáziumokkal szemben is; mint felszereltségben, mint a szolgáltatás minőségében. Például olyan technikus képzettséget ad, ami egyenes út lehet az egyetemre. Jóval több lehetőség van a szakképzésben, mint amit egyelőre a közvélemény ismer.
Pölöskei Gáborné jelezte: szakképzésre jövőre több forrás áll rendelkezésre a költségvetésben, mint az idén,
a növekményből lehetőség lesz például az osztályfőnöki és egyéb más pótlékok megemelésére januártól.
Hozzáfűzte: már elindult, 110 milliárd forint értékben a szakképzés 4.0 megvalósítását elősegítő Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) forrásokra épülő projekt is.
Az államtitkár lapunknak utalt arra, hogy az ágazati készségtanácsok létrehozásával, amelyekben ott vannak a gazdasági szereplők, jelentős lépést tettek a cégek igényeinek beépítésére az oktatási rendszerbe. A gazdasági szereplők átadják az információkat, az elvárásokat, az oktatási szakma pedig el tudja végezni ez alapján a szükséges tartalomfejlesztéseket.
Pölöskei Gáborné hangsúlyozta: a felnőttoktatás óriási növekedést könyvelhet el, míg 3-4 éve 9 ezren éltek ezzel a lehetőséggel, addig jelenleg már 53 ezren képezik magukat ilyen módon. A képzés szerkezete pedig igazodik a gazdaság visszajelzéseihez, igényeihez. Ebben jelentős szerepe van annak is, hogy már a második szakma megszerzése is ingyenes lett, így a felnőttek elsősorban azt a szakmát sajátítják el, amiből meg tudnak élni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.