Az elkövetkező időszakban évente körülbelül húszmilliárd forint fordítható kerékpárút-építésre és fejlesztésre – mondta az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos Egerben pénteken. Révész Máriusz az új, 54 kilométeres kerékpáros túraút bejárását megelőzően beszélt arról, hogy Magyarországon létrehoznak egy egységes kerékpáros úthálózatot.
Az 54 kilométeres útvonal egy nagyobb kerékpáros hálózat,
az Eurovelo 14-es európai gerinchálózat része, ami a Bodeni-tótól indul, Szombathelynél éri el Magyarországot, és az Őrségen, Zala megyén át jut el a Balatonig, majd a Budapest, Gödöllő, Hatvan, Eger útvonalon halad tovább
– mondta az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos pénteken Egerben.
Azt is mondta, hogy
a most birtokba vett szakasz a Tisza-tótól a Hortobágyon át folytatódik Debrecenig, és a remények szerint az útvonalon Romániában el lehet majd jutni Székelyföldig, sőt egészen a Fekete-tengerig.
Révész bízik abban, hogy ha ez az útvonal 3-4 éven belül teljes egészében kiépül, akkor nemcsak a magyar kerékpáros turisták, hanem nagyon sok külföldi kerékpáros turista is igénybe veszi. Aláhúzta, ez pedig Eger idegenforgalmára is érezhető hatással lehet.
Nyitrai Zsolt, a térség országgyűlési képviselője elmondta, Eger és térsége élen jár a közlekedési infrastruktúra fejlesztésében: így például Egert összekötik az autópályával, az M25-ös gyorsforgalmi úttal. Ezen túlmenően előkészítik az intermodális csomópontot Egerben, illetve a miniszterelnöktől ígéretük van a várost elkerülő útra – mondta a képviselő.
Mikesz Csaba, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese elmondta:
idén országosan több mint 2 milliárd forintot fordítanak üzemeltetésre, fenntartásra és üzemeltetési gépek beszerzésére, és 2019-ben is 2 milliárd forintot költhetnek ugyanerre.
Hozzátette, fontos a turisztikai kerékpáros útvonalak kitáblázása is. Közlése szerint egyelőre hét kiemelt turisztikai nyomvonal kitáblázásának költségei állnak rendelkezésre: a Fertőd-Keszthely, a Pannonhalma-Veszprém-Balatonfüred, a Nagykanizsa-Szepetnek-Semjénháza-Murakeresztúr, a Tokaj-Mád-Sárospatak, a Dunaföldvár-Kecskemét-Békés, illetve a most átadott az Eger-Mezőkövesd-Poroszló szakaszé, és az EuroVelo11 kritikus szakaszé, mintegy 900 kilométeren.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.