A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szervezeti átalakításának köszönhetően növelni tudta hatékonyságát. Beszédes adat, hogy
tavaly közel ötödével csökkent az adóperek száma a 2016-os ügyekhez képest
a legfrissebb NAV évkönyv számai alapján, miközben a perek értéke mindössze nyolc százalékkal esett vissza. A korábbi évekhez hasonlóan az esetek döntő részében a hatóságnak adott igazat a bíróság, vagyis a NAV eredményesen tudta megvédeni megállapításait – olvasható az ügyvédi iroda közleményében.
A fókuszáltabb ellenőrzések ellenére továbbra is sok esetben érdemes lehet pert indítani az adóhatóság ellen
– idézik dr. Séra Gergelyt, a Vámos-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda szakértőjét. A szakember arra hívja fel a figyelmet, hogy hiába nyerte meg ügyeinek több mint 70 százalékát a NAV, a Kúria előtt már csak a megállapított adóhiány alig több mint felét tudta megvédeni hivatal. Azaz lehet, hogy darabszámra sokat nyer az adóhatóság, de forintosítva már közel sem ennyire eredményes. Ez abból látszik, hogy a Kúria csak 1,2 százalékkal ítélt meg több perköltséget a vállalatok, mint a NAV terhére. „Kiemelt ügyekben, ahol a társaságok gyakran vonnak be speciális tapasztalattal rendelkező képviselőket, jelentősen nő a cégek sikerességi aránya” – tette hozzá.
Mint írják, az idén hatályba lépett új szabályok számos esetben szűkítik a társaságok jogait és érdekérvényesítési lehetőségeit. Ennek következményeként még nagyobb jelentősége lesz annak, hogy a szervezetek tudatosan figyeljenek az adóvitáikban arra, hogy már az eljárások kezdeti szakaszában felkészülten reagáljanak a revizorok kérdéseire.
„A döntéshozóknak fel kell ismerniük, hogy a jövőben a bírósági esetjog és gyakorlat ismeretének sokkal nagyobb szerepe lesz, mint korábban. Azoknak, akik a releváns gyakorlatot már az első perctől fogva hasznosítani tudják, lényegesen megemelkednek nő az esélye arra, hogy megvédjék álláspontjukat” – közölte dr. Bajusz Dániel, a Vámosi-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda szakértője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.