Az EU támogatásával végzett felmérés szerint
A GKI közleménye szerint az üzleti szférán belül csak a kereskedelmi várakozások romlottak.
Az ipari bizalmi index a szeptemberi jelentős esés után visszaemelkedett augusztusi szintjére.
Az építőipari bizalmi index a szeptemberi markáns csökkenés után emelkedett. Ezen belül a magasépítő cégek kilátásai javultak, a mélyépítőké viszont romlottak az előző hónaphoz képest. A megkötött szerződésekkel biztosított termelési periódus átlagos hossza ezúttal minden korábbi felmérésnél magasabb, 8,4 hónap volt.
A kereskedelmi bizalmi index kismértékben csökkent a szeptemberi emelkedés után. Az eladási pozíció és a várható rendelések megítélése egyaránt kissé pesszimistább lett, a készletekről alkotott vélemény viszont pozitívabb.
A szolgáltatói bizalmi index második hónapja emelkedik, igaz hibahatáron belül. Javult az általános üzletmenet és az előző időszaki forgalom megítélése, gyengült viszont a forgalmi várakozásoké.
A foglalkoztatási szándék az iparban és az építőiparban erősödött, a kereskedelemben gyengült, a szolgáltató cégeknél nem változott. Az emberek munkanélküliségtől való félelme csekély, de októberben kissé nőtt.
A cégek szerint a gyorsabb növekedés fő akadálya a munkaerőhiány.
Az áremelési törekvés minden ágazatban intenzívebb lett, kivéve a kereskedelmet. A fogyasztók inflációs várakozása viszont kissé erősödött. A magyar gazdaság perspektívájának megítélése főleg az iparban, de az építőiparban is kedvezőbb lett, ellenben a kereskedelemben, a szolgáltató cégek, valamint a lakosság körében romlott.
A GKI fogyasztói bizalmi index a szeptemberi javulás után, annál kisebb mértékben, de csökkent. A lakosság saját pénzügyi helyzetét kissé rosszabbnak, jövőbeli megtakarítási képességét viszont enyhén tovább javulónak érezte. Ez utóbbit az emberek utoljára 16 éve érezték a mostaninál kedvezőbbnek. Érdemben nem változott a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségének megítélése – közölte a GKI.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.