Már 59 vállalat csatlakozott a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) szervezet Action 2020 programjához, amelynek
célja a fenntartható fogyasztás garantálása a megfelelő kereslet és kínálat megteremtésével, illetve egy jobb életminőséget elérése az ökológiai korlátok figyelembevételével.
Ifjabb Chikán Attila, a BCSDH elnöke, az Alteo Group elnöke a szervezet budapesti fórumán elmondta: a túlfogyasztás napja az idén augusztus elsején volt, azóta a Föld tartalékait éljük. Radikális üzleti modellváltásra van szükség; ez a BCSDH első ajánlása. Azaz
A BCSDH második ajánlása az, hogy a fogyasztók szemléletét formálják a márkákon keresztül a fenntarthatóság irányába. Chikán szerint jó hír, hogy egyre több magyar cég foglalkozik a fenntarthatósággal.
Ugyanakkor a települési hulladék 29 százalékát hasznosítják újra, míg a hazánkra vonatkozó uniós cél 50 százalék 2020-ig.
Magyarországon a betegségek okozta összes teher 40 százaléka az egészségtelen életmódnak tulajdonítható.
Elhízottságban a magyar felnőttek a világon a negyedikek, de Európában már az elsők. Nálunk növekvő, de az európai átlagnál alacsonyabb a fogyasztói bizalom. A reklámköltések tavaly 240 milliárd forintot tettek ki, ám alacsony hányaduk hordozott fenntarthatósági üzenetet.
A World Resource Institute számításai szerint egy év alatt a felhasznált erőforrás-mennyiség 50-75 százaléka kerül vissza hulladékként a természetbe. Nyolc alapanyag felelős az összes üvegházhatásúgáz-kibocsátás 20 százalékáért, a vízfelhasználás 95 százalékáért, a földterületek 88 százalékának használatáért.
Doreswamy Nandkishore, a Nestlé SA volt ügyvezető alelnöke, a London Business School Stratégiai és Vállalkozási Karának vezető tanácsadója az üzleti bizalom megszerzésének fontosságát hangsúlyozta az előadásában, ennek révén kitágulhatnak a vállalat értékesítési lehetőségei, a brandépítés egyre több vásárlót csábíthat a cég vevőköréhez.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a biológiai erőforrások regenerációjára van szükség, emellett pedig a technológiák rekonstrukciójára.
Ifjabb Bárány László, a Master Good Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: most installálnak egy napelemparkot a cégnél, amely a hamarosan évi 70 millió csirkét feldolgozó vágóüzem energiafelhasználásának a 60 százalékát adja majd. Arató Gábor, a Manuli Stretch ügyvezető igazgatója jelezte: új csomagolástechnikájuk révén az eredeti mennyiség 60-70 százaléka megspórolható, s bár 400 ügyfelük van, ám számos cég nem fogékony a költségkímélő eljárásra.
Az Unilever Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, Regina Kuzmina utalt arra, hogy termékeik környezetre gyakorolt hatásának csaknem 70 százaléka a felhasználás során keletkezik, ezért nemcsak a fenntartható termékfejlesztésre összpontosítanak, hanem a fogyasztók környezettudatosságának az erősítésére is.
A McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. ügyvezető igazgatója, Horváth Ágnes azt mondta:
környezettudatosságra törekszenek az energia-, a vízfelhasználás során, illetve a sütőolaj biodízellé átalakításával, de fontosnak nevezte a bringamánia programjukat is, amelyhez már 80 ezren csatlakoztak.
Noszek Péter, a Nestlé Hungária Kft. ügyvezető igazgatója megjegyezte: amellett, hogy 2025-re az összes csomagolóanyaguk újrahasznosítható lesz, csatlakoztak egy műholdrendszerhez, hogy véletlenül se vásároljanak olyan pálmaolajat, amely esőerdő kivágása után létesített ültetvényről származik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.