„Gyakornok 2.0 – A gyakornok érték!” elnevezéssel kiáltványt tett közzé a Pact4Youth Magyarország munkacsoport, hogy megfelelő alapot nyújtson a hazai vállalatok számára a gyakornoki programjaik kialakításához. Nedeczky Lilla, a Nemzeti Ifjúsági Tanács elnöke elmondta: az Európai Unióban 7 millió olyan 15 és 29 év közötti fiatal él, aki nem vesz részt oktatásban, és nem is dolgozik.
Magyarországon az uniós átlagnál jóval alacsonyabb, mintegy 10 százalék ezeknek a fiataloknak az aránya, a cél, hogy ez a szám a nullához közelítsen.
A kiáltvány tartalmazza, hogy legalább minimálbért kapjanak a gyakornokok, minimálisan 3 hónapig, de akár 6-12 hónapig foglalkoztassák őket, garantálják a minimum heti 20 órás munkavégzést, mentor segítse beilleszkedésüket a munkahelyen, kapjanak értékelő visszajelzést, és a foglalkoztató támogassa a gyakornokot tanulmányai elvégzésében.
Navracsics Tibor, az Európai Bizottság oktatásért is felelős tagja hangsúlyozta: versenyképességet támogató oktatásra van szükség, amely a jövő gazdaságát szolgálja. Törekvés az is, hogy a diákok, a hallgatók vállalkozási ismereteket sajátítsanak el, ilyen jellegű tapasztalatokat szerezzenek, erre kitűnő lehetőség a gyakornoki program.
Lippai-Nagy Írisz, az Amerikai Kereskedelmi Kamara ügyvezetője elmondta: a gyorsan változó munkaerőpiaci környezetben módosulnak az elvárt készségek, nehéz ezzel lépést tartani, miközben nagyon fontossá vált a pályaorientáció. Az AmCham segíteni kíván e tekintetben. A kamara most indítja el a karrierorientációs programot.
Mintegy 220 ezer munkavállaló dolgozik olyan hazai vállalatoknál, amelyek az AmCham tagjai. Közülük 50 cég 98 vállalati önkéntese regisztrált már a platformon, és több tucat gimnázium, szakgimnázium is. Az önkéntesek előadásokat tartanak, így segítve a diákok pályaválasztását szakmai tapasztalataikkal, tanácsaikkal. Az ügyvezető bízik abban, hogy egyre több középiskolai oktatási intézmény kapcsolódik a programhoz. A hosszú távú cél, hogy a többi kamarát is bevonják ebbe a kezdeményezésbe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.