Sehol nem éri el az egészségügyi és környezetvédelmi határértéket a repülésből származó zajterhelés a repülőtér környezetében található lakott területeken – erről Szarvas Gábor, a Budapest Airport környezetvédelemért felelős igazgatója beszélt a Világgazdaságnak.
A rendszeres mérések azt mutatják, hogy nem a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a leginkább zajjal terhelt térség a fővárosban.
Bár megítélésük szerint a szomszédságban élők sokat profitálnak a repülőtér fejlődéséből, azzal is tisztában vannak, hogy a repülőgépek érzékenyen érintenek néhány lakossági csoportot, főképp a két futópálya meghosszabbított tengelyében található területeken.
A Budapest Airport minden évben elkészíti az előző évi légi forgalom alapján számított zajzónákat. A zajterhelés csökkentése érdekében a repülőgépeknek zajcsökkentő repülési eljárásokat kell követniük, ezenkívül pedig zajvédelmi beruházásokat is végeznek. Az egyik legjelentősebb ezek közül a repülőtéri hajtóműpróbázó létesítmény megépítése volt, amely csaknem egymillió euróból valósult meg. Idén tízéves az ablakszigetelési program is, amely mintegy ezer ingatlant érint.
Közülük csaknem 400 ingatlan tulajdonosa élt a lehetőséggel, a repülőtér erre a célra közel 200 millió forintot fordított. A program a zajövezetekben élők számára folyamatosan nyitott.
Annak kapcsán, hogy augusztusban változtak az indulási eljárások a budapesti reptéren, Szarvas Gábor úgy reagált, hogy nem történt jelentős változás a zajterhelés eloszlásában. „Természetesen folyamatosan figyelemmel kísérjük a hatásokat, indokolt esetben megvizsgáljuk a zajvédelmi program kiterjesztését új területek bevonásával” – fogalmazott.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.