Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára interjút adott a Demokrata című hetilapnak, amelyben több fővárosi fejlesztést is megemlített.
Nyilatkozata szerint megkezdődött az új budapesti híd tervezése, amely Dél-Budát, Észak-Csepelt és Dél-Pestet köti majd össze, az M1-M7 bevezető szakaszától a Jászberényi útig.
Emellett felújítják az összes budapesti HÉV-et, a tervek szerint a csepeli és ráckevei HÉV-et a Soroksári út nyomvonalán mélyvezetésben beviszik a Kálvin térig. További változást jelent, hogy megszűnik a HÉV-sín a Müpa és a Nemzeti Színház előtti Duna-parton.
Fürjes beszélt arról is, hogy a Rákóczi hídtól délre eső területen megépítik a Budapest Diákvárost, amely egy nyolc-tízezer egyetemi hallgatónak, illetve egyetemi oktatónak otthont adó kollégiumváros lesz. Emellett a területen lesz egy közpark, illetve ide húzzák fel a Nemzeti Atlétikai Központot is.
Az államtitkár beszámolt arról a tervről is, hogy föld alatti alagút kötné össze a Nyugati pályaudvart és a Déli pályaudvar helyett létrehozandó átmenő vasúti állomást.
Ez a mostani Déli és a Széll Kálmán tér között épülne meg a föld alatt. Ezen kívül felújítanák a Nyugati pályaudvart, a vasúti forgalom jelentős része ugyancsak a föld alá kerülne.
Fürjes Balázs az interjúban elmondta azt is, biztos benne, hogy Tarlós István hamarosan a közfejlesztések tanácsa elé terjeszti a 3-as metró meghosszabbítását Káposztásmegyer irányába, illetve néhány villamosvonal megvalósítását és a BKV-járműpark további megújítását is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.