A magyarországi dekorfestékpiac tavalyi forgalma mintegy 6-7 százalékos növekedés után meghaladta a 35 milliárd forintot.
A hazai szektor több mint 90 százaléka három vállalat kezében van: közülük a teljes árbevétel alapján a PPG Trilak Kft. a piacvezető, ám a belföldi alapján már a Poli-Farbe Kft., míg a dobogó harmadik fokán mindkét szempont szerint az Akzo Nobel Coatings Zrt. áll.
Szakértők úgy vélik, az ágazat dinamikus növekedése elsősorban annak köszönhető, hogy az elmúlt évben az új házak, lakások építése éppúgy fűtötte a festékpiaci keresletet, mint a hagyományos felújítások.
Pedig korábban gyakran az építőipar hullámhegyeitől és hullámvölgyeitől függetlenül alakult a szegmens helyzete, sőt a hazai piac meghatározó szereplői éppen a válság utáni években nőttek nagyot. Azóta fordult a kocka:
az építőanyag-gyártók és -kereskedők tevékenységének bővülés ma már akár a kétszerese is lehet a festékgyárakénak, az otthonteremtés legújabb hulláma pedig várhatóan másfél-két év múlva hat számottevően a dekorfestékpiacra, mert ekkorra ér a festés szakaszába a ma még zömében a tervezőasztalokon létező családi és társasházak kivitelezése.
A Poli-Farbe Vegyipari Kft. árbevétele tavaly csaknem 14 százalékkal, 12,55 milliárd forintra nőtt, amit a cég a kedvező piaci környezettel, valamint a sikeres termékbevezetésekkel magyaráz. A növekedés motorjai a beltéri fehér és színes diszperziós falfestékek voltak, illetve a kültéri hőszigeteléshez használatos termékek: a vakolatok, a vakolatalapozók és a termo ragasztóhabarcsok. A bócsai festékgyár üzemi eredménye 695 millió, az adózott eredménye 689 millió forint lett. Mivel az előbbi 778, az utóbbi pedig 753 millió forint volt 2017-ben, a számok visszaesést mutatnak.
A következő években nem elsősorban a forgalmát, hanem a nyereségét növelné a Poli-Farbe, miután 80 százaléka a varsói tőzsdén jegyzett, lengyelországi Sniezka kezébe került.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.